Vědci z MIT pracují na motocyklech s vodíkovými palivovými články

Přidat na Seznam.cz

Elektrické motocykly jsou v módě a spousta velkých i malých výrobců každoročně přichází s novinkami. Technologie nabíjení pokročila mílovými kroky, ale i ty nejrychlejší nabíječky zaberou mnohem více času než naplnění nádrže. Je jasné, že i ty nejpokročilejší elektrické motocykly mají svá omezení.

Samozřejmě existuje i technologie výměny baterií, ale ta vyžaduje závislost na infrastruktuře, jejíž vybudování může trvat roky. Výzkumníci z Massachusettského technologického institutu (MIT) proto zkoumají, jak by vodíkové palivové články mohly vydláždit cestu budoucnosti mobility na dvou kolech, přestože řada automobilek od této technologie upustila, informuje portál RideApart.

Tito lidé z MIT mají za sebou působivé výsledky, pokud jde o stavbu a závodění s elektrickými vozidly, a to jak dvoukolovými, tak čtyřkolovými. To, na čem pracuje v oblasti motocyklů poháněných vodíkem, je však trochu jiné. Mohl by to však být jejich zatím nejodvážnější a nejvlivnější projekt.

Místo účasti na závodech a soutěžích se prototyp bude prezentovat na konferencích a výstavách ve snaze zvýšit povědomí a podpořit výzkum v oblasti vodíku.

Technologie využívá vodíkový palivový článek dodaný jihokorejskou společností Doosan Fuel Cell, která se specializuje na lehké palivové články používané především v dronech.

Motor použitý v prototypu byl komerčně dostupný, ale tým MIT EV Team pracuje na vlastním motoru, který je kompletně navržen od základu pro lepší výkon a účinnost.

Největší vliv na průmysl bude mít asi to, že tým MIT EV vyvíjí jakousi učebnici, která dokumentuje jednotlivé kroky projektu. Vše od koncepce, návrhu a výroby jednotlivých dílů bude v učebnici zdůrazněno a bude k dispozici lidem, kteří se chtějí vydat v jejich stopách nebo třeba i navázat na pokrok týmu.

Je jisté, že s tím, jak bude stále více společností rozvíjet vodíkovou infrastrukturu, bude sloužit jako životaschopná palivová alternativa, která bude pohánět nejen vodíkové elektromobily, ale i spalovací motory poháněné vodíkem.

Zdroj: RideApart