Už bylo načase. Škoda končí s modely G-Tec. Plynové verze musí uvolnit místo elektromobilům
Je to nevyhnutelné, protože i Škoda Auto musí sledovat trendy a přizpůsobovat jim svou současnou nabídku. Vzhledem k tomu, že elektromobily jsou na vzestupu a jejich objem výroby se bude zvyšovat, musí jim konvenční modely uvolnit místo na výrobních linkách. Proto Škoda také ukončuje výrobu modelů G-Tec, tedy vozů na CNG (stlačený zemní plyn).
Ještě nedávno byl CNG velmi slibným palivem s velkým potenciálem snížit emise ze spalování fosilních paliv. „Zemní plyn ve formě CNG je vynikajícím tranzitním palivem vedoucím k uhlíkové neutralitě, protože jej lze postupně nahradit obnovitelným biometanem. Modely automobilů na CNG navíc kopírují koncepci automobilů se spalovacím motorem, na kterou jsou motoristé zvyklí. Výhodou tankování je například to, že se nádrž naplní stejně rychle jako u benzinového nebo naftového vozu, a to množstvím paliva, které umožní ujet relativně srovnatelnou vzdálenost. Navíc jde o osvědčenou technologii, která se již léta používá v celé Evropě,“ zaznělo před dvěma lety přímo ze Škody Auto.
Dnes je však situace jiná, a i když se fyzikální zákony nezměnily, politika se změnila. Elektromobilita je na prvním místě, a proto jí musí být podřízeny i výrobní programy jednotlivých automobilek.
VW přechází na elektřinu
„Postupně ukončíme prodej modelů na CNG na všech trzích, ale skladové vozy budou zákazníkům stále k dispozici,“ komentuje mladoboleslavská automobilka. Důvodem je potřeba dalších výrobních kapacit pro nová elektrická vozidla. Pravdou však je, že vzhledem k současným cenám CNG ztrácí tento způsob pohonu své opodstatnění (také kvůli náročnosti přestavby).
Přechod na elektromobilitu a opuštění jiných alternativních cest ostatně před časem oznámil celý koncern VW. Zákazníci vozů na CNG o svá servisní zařízení nepřijdou, ale nové CNG modely již nebude vyvíjet žádná z automobilek skupiny.
Zdroj: Škoda, VW, redakce