Ultralehký sportovní elektromobil britské firmy s rychlým nabíjením vyjíždí na silnice
Radikální koncept s hmotností 1246 kg se stává skutečností se superrychlým 350kW nabíjením. Britská inženýrská firma Nyobolt testuje svou technologii ultrarychlého nabíjení a vysoce odolné baterie pro elektromobily v pojízdné verzi svého konceptu inspirovaného vozem Lotus Elise, informuje portál AutoCar.
Koncept Nyobolt, který byl loni odhalen jako statický výstavní vůz, je elektrickou verzí modelu Lotus Elise S1 s výkonem 470 koní a hmotností 1246 kg, kterou navrhl autor originálu Julian Thomson.
Revoluce v dojezdu i výdrži
Pod poloznámou karoserií je Nyobolt EV testovacím zařízením pro novou generaci baterií, které by mohly znamenat zásadní změnu v dojezdu, době nabíjení a výdrži elektromobilů.
Společnost Nyobolt se sídlem v Cambridge tvrdí, že její technologie článků s vysokou hustotou a software pro správu baterií by mohly být použity k optimalizaci pohonných jednotek pro vysoce výkonné elektromobily, které vyžadují vysoký výkon a rychlé dobíjecí cykly.
První testy s běžícím prototypem tento měsíc potvrdily, že jeho 35kWh baterii lze nabít z 10-80 % pomocí 350kW nabíječky za pouhé 4 minuty a 37 sekund, což je podle společnosti Nyobolt dvakrát rychleji než u většiny nejrychleji nabíjených vozidel současnosti.
Společnost Nyobolt také provedla 4000 plných cyklů rychlého nabíjení – což podle ní představuje ujetí přibližně 1 000 000 km – a tvrdí, že baterie si zachovala více než 80 % své využitelné kapacity, což je mnohonásobně více, než kolik činí záruky mnohem větších baterií pro elektromobily, které jsou dnes na silnicích.
Předvedeno na Elise
Ačkoli společnost Nyobolt předpokládá širokou škálu využití této technologie i mimo automobily, není čistě náhodou, že její potenciál předvádí právě v prototypu na bázi vozu Elise.
Společnost uvádí, že zvláštní výhodou její technologie článků je minimalizace rozměrů a hmotnosti bateriových sad, přičemž koncept váží pouhých 1246 kg, což je sotva více než Renault Clio.
Na vývoji prototypu pro malosériovou výrobu spolupracovala firma s designérskou agenturou Callum z Warwicku, která je autorem malého a lehkého sportovního vozu Skye EV. Společnost uvádí, že by mohl být nabízen buď jako silniční sportovní vůz, nebo jako speciální hračka pro jízdu na okruzích, ale zatím neuvedla žádné předpokládané termíny ani objemové ambice.
Zdroj: AutoCar