Tyto značky vyrábějí nejvíce motocyklů. Evropské značky mezi ně nepatří
V první desítce největších výrobců motocyklů jsou pouze tři skutečně známá jména. Evropské značky mezi ně nepatří ani zdaleka, píše server Motorrad Online.
36 milionů motocyklů. To je celkový počet nových registrací deseti největších výrobců motocyklů za leden až listopad 2021. Honda, Yamaha a Suzuki tvoří o něco více než polovinu všech nových registrací na celém světě a působivě podtrhují sílu tří Japonců na světovém trhu. Mimochodem, jeden z největších evropských výrobců, skupina Piaggio, se svými 350 000 novými registracemi ročně, není ani zdaleka v první desítce.
Největší světoví výrobci
Znáte společnost Italika? Pravděpodobně ne, pokud mexický trh s motocykly nepatří mezi vaše koníčky. Společnost Italika zde vyrábí a prodává svých jedenáct modelů do objemu 250 m3. Mexičané získali v roce 2021 do listopadu 24 % a dokázali prodat dobrých 900 000 kusů, což je řadí na 9. místo. V české motocyklové bublině se Suzuki už léta pohybuje daleko pod radarem. V celosvětovém měřítku se tento výrobce pohybuje v jiném světle a s 1,2 milionu dvoustopých vozidel a tempem růstu 26 % je na 8. místě.
Čínská společnost Haojue prodává na svém domácím trhu také dobrých 1,2 milionu kusů, což ji řadí na 7. místo mezi největšími světovými výrobci. Mimochodem, Haojue vyrábí pro Suzuki v Číně skútry o objemu 110 až 250 cm3. Indický výrobce TVS Motor je s velkým odstupem na 6. místě. V roce 2021 bylo poprvé zaregistrováno 2,25 milionu motocyklů TVS, což představuje nárůst o 6,4 %, a to i přes obtížnou situaci na domácím trhu. Mimochodem, TVS je mateřskou společností značky Norton a společně s BMW vyrábí modelovou řadu G 310. Těsně před ní je na 5. místě její přímý konkurent Bajaj s 2,3 milionu kusů, což představuje 5,4% nárůst do listopadu 2021.
Yamaha je čtvrtým největším výrobcem na světě. 3,5 milionu kusů a plus 15,7 % svědčí o dobrých výsledcích v roce 2021, a to i přes obrovské potíže s dodávkami do Evropy, které byly u některých modelů kompenzovány výrobou v MBK ve Francii.
Třetí indický výrobce, Hero Motor, který je na třetím místě, prodal do listopadu 2021 přibližně o milion motorek více, než Yamaha, a to i přes prudký pokles o 9,6 %. Yadea na druhém místě již byla zmíněna a stále je daleko za největším světovým výrobcem motocyklů: Hondou. Prodalo se 13,8 milionu kusů. Oproti předchozímu roku se zvýšil o 14,7 procenta. Navzdory vysokému tempu růstu zavedených výrobců jsou tato čísla ošidná a v roce 2020 pouze kompenzují velké ztráty, pokud vůbec. Zejména Honda nese v roce 2019 dosud neuhrazenou ztrátu ve výši téměř 25 %.
Evropští giganti
Tržní síla některých evropských značek, jako jsou BMW, Ducati, KTM a Triumph, je velmi regionální jev, který lze vysvětlit prémiovým nárokem těchto značek. Holá čísla ukazují, že přes veškerou svou slávu jsou výše uvedené značky malé ryby.
Foto: Lucas T. / Unsplash
Pro srovnání: Triumph se v roce 2021 oprávněně raduje ze 75 000 prodaných motocyklů. Honda toto číslo celosvětově zvládne za dva dny, i když je fér zmínit, že ne ve stejném cenovém segmentu jako Britové. Yamaha například prodá celosvětově 58krát více motorek, než Ducati v rekordním roce 2021.
Zdroj: motorradonlinde.de