Tyto vozy se porouchaly dříve, než najely sto tisíc kilometrů. Raději se jim vyhněte
Nikdo nechce být na tomto seznamu poruchových vozidel. Server AutoBild zveřejnil kandidáty na 100 000 kilometrů, kteří neuspěli, například kvůli poškození motoru. Překvapivě pro německé výrobce není výsledek uspokojivý.
Z deseti modelů, které v dlouhodobém testu časopisu AutoBild vykazovaly nejvíce závad, pocházelo pět od německých výrobců. Časopis vyhodnotil výsledky svých testů od roku 2014 a představil deset nejhorších kandidátů z 80 testujících vytrvalost. Po ujetí nejméně 100 000 kilometrů nechal časopis AutoBild své testované vozy výdrže kompletně rozebrat, aby podrobně zjistil, jak se technika osvědčila.
Ford Fiesta byl nejhorší ve vytrvalostním testu
Ne všechny vozy však ujedou 100 000 kilometrů bez většího poškození motoru. To byl i případ Fordu Fiesta, který na konci testu získal 5 bodů a 51 bodů. Fiesta EcoBoost vyrobená v roce 2017 se zastavila před koncem testu kvůli poškození přeplňovaného benzínového motoru.
Příčina: uvolněný upevňovací šroub napínáku rozvodového řemene. To ale nebylo všechno, už předtím se dvakrát objevily problémy s řízením a ztráta chladicí kapaliny. Test skončil na odtahovce.
Přestože Subaru XV vydrželo až do konce, ukázalo se, že i toto japonské SUV s motorem boxer je zranitelné. Testující zaznamenali brzy opotřebovanou spojku, roztavení dvou pístů, dále korozi na hranách dílů podvozku, defekty na sedadle řidiče a uvolněné obložení.
Audi Q3 s mnoha závadami
Ani Audi nepřesvědčilo, alespoň ne u testované Q3. Kvůli závadám, jako jsou rozbité xenonové světlomety nebo velké problémy s výfukovým systémem, získalo SUV pouze známku 4 minus. Negativně se projevila také převodovka DSG, a to nikoli poprvé v koncernu VW. Ani prémiový konkurent BMW nebyl vždy přesvědčivý. Tříválcový motor modelu 218i Active Tourer byl vyměněn jako gesto dobré vůle, ale stále nebyl bez problémů.
Nicméně test odolnosti elektromobilu BMW i3, který začal v roce 2014, dopadl lépe. Technologie elektromobilu se ukázala jako bezproblémová, pouze nabíjecí kabel občas působil potíže.
Mimochodem, bestseller VW Golf patřil do 100 000 km k lepším kandidátům, ale prodloužení testu odolnosti na 200 000 km už tak dobře nepřežil.
Netěsnící přední tlumiče, zaseknutá klapka palivové nádrže, vadná dvojitá spojka. Počet poruchových bodů po 200 000 kilometrech: 32.
100 000 kilometrů není u vozu nijak výjimečný počet najetých kilometrů, zejména proto, že ceny ojetých vozů jsou v současné době extrémně vysoké, a to i u modelů s mnohem větším počtem najetých kilometrů.
Podle údajů Spolkového úřadu pro motorovou dopravu jezdí v Německu nejvíce aut ve věkových kategoriích 5 až 9 let a 10 až 14 let. Trendem je ponechat si auto déle. Průměrné stáří automobilů v Německu je nyní 9,8 roku (údaje z roku 2021), zatímco dříve činilo 9,6 roku.
Zdroj: AutoBild