Toyota Prius bude plug-in hybridní pouze v Evropě

Přidat na Seznam.cz

Toyota bude v Evropě nabízet svůj nový Prius pouze jako výkonnou plug-in hybridní variantu.
Toyota bude na evropských trzích prodávat nový Prius pouze jako plug-in hybrid, aby vůz propagovala jako technologického průkopníka, jak napsal server Automotive News.

Toyota ve středu představila nový Prius s elegantnějším a sportovnějším designem a novou nabídkou výkonnějších pohonných jednotek. Pátá generace kompaktního vozu byla zkonstruována jako plně hybridní a plug-in hybrid, ale Toyota Europe se zaměřila na výkonnou plug-in verzi.

Prius „vždy inspiroval budoucnost dalších modelů a nová generace v tomto průkopnickém duchu pokračuje,“ uvedla Toyota Europe ve svém prohlášení. Nové plug-in hybridní pohonné ústrojí modelu Prius se skládá z 2,0litrového benzinového motoru a posíleného elektromotoru, které poskytují kombinovaný výkon 223 koní, což je více než 122 koní u současné plug-in verze.

Dojezd pouze na elektřinu se u nové plug-in varianty prodlouží o více než 50 % díky větší lithium-iontové baterii o kapacitě 13,6 kWh, uvedla Toyota. Podrobnosti o dojezdu pouze na elektřinu automobilka nezveřejnila. Stejně tak nezveřejnila údaje o emisích CO2. Současný Prius plug-in používá baterii o kapacitě 8,8 kWh a má dojezd 55 km. Verze plug-in zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, zatímco současný model za 11,1 sekundy.

Chtěli jsme ukázat, že dokážeme zachovat účinnost a přitom zaznamenat skokový nárůst výkonu,“ uvedl předseda představenstva Toyoty Takeshi Uchiyamada. „Nemusíme mít kompromis. Dokážeme obojí,“ řekl pro časopis Automotive News Europe.

Pátá generace modelu Prius se začne vyrábět v prosinci v montážním závodě společnosti Tsutsumi v Toyota City, kde se vyrábí odcházející verze.

Aktualizovaný styling s motivem kupé začíná aktualizovanou přední částí, která využívá nový jazyk „kladivové hlavy“, jenž byl k vidění u plně elektrického crossoveru bZ4X. Vůz je postaven na platformě GA-C druhé generace Toyota New Global Architecture (TNGA), která podle Toyoty snižuje hmotnost a zvyšuje tuhost.

Automobilka dosáhla nižšího těžiště přesunutím baterie pod zadní sedadla. Aerodynamické siluety bylo částečně dosaženo snížením celkové výšky o 50 mm a posunutím vrcholu střechy dozadu. Prius také používá pneumatiky o větším průměru až 19 palců, což pomáhá vyléčit neohrabaný vzhled jeho předchůdce s malými koly. Rozvor byl prodloužen o 50 mm, zatímco celková délka se zkrátila o 46 mm, což na základě rozměrů odcházejícího vozu znamená délku 4494 mm. Vůz je také o 22 mm širší, uvedla Toyota bez uvedení úplných údajů o měření.

Prius byl kdysi vedoucím hybridním modelem Toyoty v Evropě, ale automobilka tento model letos z Evropy stáhla poté, co se ho v roce 2021 prodalo pouze 2291 kusů, jak vyplývá z údajů analytiků trhu Dataforce.

Toyota se v regionu zaměřila na hybridní modely, jako je Corolla, která byla do září se 101 417 prodanými kusy druhým nejprodávanějším modelem v evropském segmentu kompaktních vozů. Celosvětový prodej standardního hatchbacku Prius dosáhl v roce 2010 maxima 509 380 vozů. V loňském roce klesl na pouhých 85 970 kusů. Celkem Toyota od roku 1997, kdy byl uveden na trh první model Prius, prodala více než 4,7 milionu vozů.

Uvnitř nového Priusu dominuje palubní desce velký centrální dotykový displej, zatímco řidič získává většinu informací ze 7palcové obrazovky přímo v zorném poli.

Další podrobnosti o voze Toyota prozradí na mediálním brífinku na fóru Kenshiki, které se bude konat koncem listopadu v Bruselu. Prodej bude v Japonsku zahájen v lednu, v Evropě pak na jaře. Toyota nebude nový Prius prodávat ve Velké Británii, což zdůvodňuje přesunem trhu k vozům SUV.

Zdroj: Automotive News