Tam, kde ostatní pohořeli, Tesla excelovala. Losí test ji nevyvedl z míry
Pokud jde o vyhýbání se náhle se objevivší překážce na silnici, patří Tesla Model 3 k těm nejlepším, uvádí web InsideEVs.
Nejnověji byl základní model Tesla Model 3 Standard Range Plus s pohonem zadních kol a akumulátorem o kapacitě zhruba 60 kilowatthodin (Tesla kapacitu nezveřejňuje) testován v testu vyhýbacích manévrů, tzv. losím testu.
Podle videa má vůz pohotovostní hmotnost 1 830 kg a byl plně naložen na limit celkové hmotnosti 2 139 kg. To je těžké vozidlo, vzhledem k hmotnosti baterie je to více než průměrný kompaktní vůz se spalovacím motorem.
Nicméně nebyl problém dokončit losí test při počáteční rychlosti 72 km/h. Úroveň přilnavosti a vyvážení byly hodnoceny jako dobré.
Při vyšší počáteční rychlosti 76 km/h Tesla Model 3 Standard Range Plus rovněž dokázala test dokončit, aniž by narazila na nějaké zápory.
„Vyváženost je stále velmi dobrá a především vůz a jeho systém ESC chápou, že Model 3 musí trochu ztratit přilnavost zadní nápravy, aby zvládl manévr. Systém ESC funguje velmi dobře, výsledkem je, že vůz sleduje dráhu zvolenou řidičem,“ komentovali pracovníci webu Teknikens Värld.
Zdroj: redakce, InsideEVs; Teknikens Värld