Takto vypadal luxus v 80. letech. V mobilní kanceláři Dehler Profi byl také psací stroj

Přidat na Seznam.cz

V 80. letech byl luxus vnímán zcela jinou optikou než dnes. Jedno však měli tehdejší a současní lidé společné: na vrcholu potravního řetězce stáli manažeři a majitelé velkých firem, kteří měli potřebu pracovat i při služebních přesunech. Proto pro ně společnost Dehler postavila mobilní kancelář překypující luxusem a příležitostmi. Dehler Profi byl pohodlnější než Mercedes-Benz S a jeho součástí byl i kvalitní psací stroj.

Myšlenka luxusní mobilní kanceláře rozhodně není ničím novým. Manažeři zkrátka potřebují pracovat i za pohybu a vyplnit tak i zdánlivě neproduktivní čas. Rozhodně se však nemusí omezovat na luxusní limuzíny typu BMW 7 nebo Mercedes-Benz třídy S, naopak, vhodně vybavená dodávka je pro podobný účel úměrně mnohem vhodnější. Společnost Dehler si toho byla dobře vědoma a rozhodla se zaplnit mezeru na trhu a nabídnout bohatým klientům superluxusní alternativu.

Mobilní „jachta“

Ve skutečnosti šlo o spolupráci tří společností – Dehler, Volkswagen a Okrasa. Dehler jako výrobce luxusních jachet věděl, jak vybavit stísněné prostory, zatímco Volkswagen dodal kvalitní základ v podobě Transporteru T3. Myšlenka však byla hlubší, protože Dehler se rozhodl vytvořit tři alternativy, všechny pro náročné zákazníky. První byla velmi pohodlná dodávka pro šest cestujících, druhá plnohodnotný karavan s kuchyní, toaletou, sprchou a komfortním vybavením a třetí zmíněná mobilní kancelář s veškerým potřebným kancelářským vybavením.

Poslední jmenovaný počin je nejzajímavější – kromě luxusního nábytku a doslova kancelářského stolu a židle veze Dehler Profi na palubě také zesílenou elektroinstalaci, možnost automatického dobíjení baterie při stání vozu, palubní síťový zdroj 230 V a nezávislé topení Webasto. Již v roce 1982 mohla společnost Dehler k pojízdné kanceláři nabídnout také kvalitní psací stroj nebo další volitelné vybavení (s pevným bezpečnostním uchycením ke stolu). A protože nabízel i kempinkové uspořádání, byl schopen v případě speciálních požadavků dovybavit kancelář i kuchyňským koutem nebo pro nejnáročnější koupelnou a skříní na obleky.

Požadavkům dobře situovaných zákazníků odpovídala i nabídka pohonů. K dispozici byl sice také úsporný turbodiesel o objemu 1,6 litru, ale motor T 3200 E/6 nabízel více pozornosti a důstojnosti. Jednalo se o 3,2litrový plochý šestiválec naladěný na 129 kW při 5000 ot. S ním byla pojízdná kancelář opravdu rychlá, na německém autobahnu dosahovala rychlosti 180 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlovala i s plnou výbavou na palubě za 11,6 s.

Dehler Profi však nebyl levnou záležitostí, cenou překonával i luxusní Mercedes třídy S. Vůz byl vybaven motorem, který se vyznačoval vysokou rychlostí, a to i v případě, že byl vybaven plnou výbavou. V roce 1988 si Dehler za šestiválcovou „kancelářskou“ verzi řekl o neuvěřitelných 115 000 marek. I tak neměl o zákazníky nouzi.

Zdroj: redakce, Dehlerfreun