Subaru právě postavilo nejrychlejší WRX všech dob

Přidat na Seznam.cz

Projekt Midnight, který bude mít premiéru v Goodwoodu ve Velké Británii, má karoserii z uhlíkových vláken a motor, který dosahuje 9 500 otáček za minutu, informuje portál Motor1.

Subaru míří na Festival rychlosti v Goodwoodu s vozem WRX, který nemá obdoby. Tento černý vůz se příznačně jmenuje Project Midnight, což je narážka na jeho celokarbonovou karoserii, která drasticky snižuje hmotnost. V kombinaci s velkým nárůstem výkonu pod kapotou Subaru tvrdí, že se jedná o nejrychlejší a nejrychlejší závodní vůz WRX, který pochází z dílny Subaru Motorsports USA.

Začněme motorem

Jedná se o 2,0litrový plochý čtyřválec odvozený od rallycrossového týmu společnosti, jen tento má výkon 670. Vůz je vybaven motorem o objemu 2,0 litru. Přeplňovaný/mezichlazený motor se točí až do 9 500 otáček za minutu a roztáčí všechna čtyři kola, jak se na WRX sluší a patří. Je uložen v podvozku, který byl odlehčen pro závodní účely, a díky tomu vůz váží 1200 kg. To je přibližně o 454 kg méně než sériové WRX.

Karoserie

Karoserie z uhlíkových vláken je také vybavena nejrůznějšími aerodynamickými vylepšeními. Na kapotě jsou křídla a mohutný přední spoiler, které se prolínají s agresivně rozšířenými podběhy kol a vytvářejí vzhled widebody. Zadní křídlo je výrazně upravenou verzí křídla použitého na rallyovém voze Subaru USA. Jezdí na zakázkovém zavěšení speciálně vyladěném pro asfalt a používá 18palcová kola se slicky pro lepší přilnavost.

Pokud je vám na tomto voze něco matně povědomého, pravděpodobně se vám vybavuje video Subaru Gymkhana 2020 s Travisem Pastranou. Posádka Vermont SportsCar se jím inspirovala při tvorbě Projektu Midnight, ale tento vůz není určen k letu vzduchem. S rallycrossovým šampionem a bývalým jezdcem F1 Scottem Speedem za volantem jej Subaru pošle do kopce v Goodwoodu a v následujících měsících bude usilovat o další blíže nespecifikované rekordy.

„Subaru Motorsports USA a tým Vermont SportsCar dodali absolutní bestii,“ řekl Speed. „Při jízdě má vůz jasně rallycrossové kořeny, ale širší pneumatiky, rozchod kol a geometrie mu dodávají zcela jedinečný pocit a neuvěřitelnou přilnavost. Dokonalý řidičský stroj; napůl RX, napůl sportovní vůz – opravdová radost z jízdy.

Zdroj: Motor1