Společnosti Xpeng a VW se spojily, aby spolupracovaly na elektrické architektuře. Sníží tak náklady a budou efektivnější

Přidat na Seznam.cz

V loňském roce VW utratil 160 miliard Kč, má 4,99% podíl ve společnosti Xpeng a obě automobilky založily projektové kanceláře v Kantonu a Hefei. Tato nová architektura sníží náklady a bude vyžadovat o 30 % méně řídicích jednotek, informuje portál Carscoops.

Společnosti Xpeng a Volkswagen vyvinou novou elektrickou a elektronickou architekturu (E&E), která bude základem všech budoucích bateriových elektrických vozidel vyráběných v Číně společností VW.

Do výroby už za rok

Na základě rámcové dohody podepsané oběma výrobci byly v Kantonu a Hefei zřízeny dvě projektové kanceláře, které umožňují inženýrům VW a Xpeng spolupracovat na nových systémech. První elektromobil s novou architekturou bude připraven k uvedení na výrobní linku již za 24 měsíců.

Transakce za 160 miliard

Před dvanácti měsíci VW koupil 4,99% podíl ve společnosti Xpeng v transakci v hodnotě 160 miliard korun. Tato investice rozšíří přítomnost VW na čínském trhu s elektromobily a povede k vývoji nejméně dvou elektromobilů německé značky.

„Rychlý pokrok v úzké spolupráci mezi koncernem Volkswagen a společností XPENG podtrhuje velký potenciál tohoto partnerství,“ uvedl člen představenstva společnosti Volkswagen Ralf Brandstätter. „Společným vývojem vysoce moderní architektury E/E, na němž se oba partneři podílejí svými technologickými znalostmi, nyní společně činíme další krok. Od roku 2026 budou všechna plně elektrická vozidla značky Volkswagen v Číně vybavena touto velmi výkonnou a efektivní architekturou.“

V dubnu bylo zveřejněno, že nová architektura sníží náklady, mimo jiné díky požadavku na o 30 % nižší počet řídicích jednotek. Umožní také rychlejší implementaci pokročilých funkcí automatizované jízdy a poskytne podporu pro aktualizace over-the-air.

Nejdříve auta střední třídy

Jako první budou nové elektrické systémy používat dva vozy střední třídy, z nichž jeden bude SUV. Čínská hlavní platforma (CMP) je vyvíjena společně společnostmi Volkswagen China Technology Company, SAIC Volkswagen a FAW-Volkswagen a bude použita pro cenově dostupnější modely, včetně nejméně čtyř menších vozů VW.

„Spolupráce na architektuře E/E představuje třetí významný milník, kterého jsme dosáhli během jednoho roku v rámci našeho dlouhodobého strategického partnerství s koncernem Volkswagen,“ dodal předseda představenstva a generální ředitel společnosti Xpeng pan Xiaopeng He.

Zdroj: Carscoops