Slavná automobilka s koněm odhalí náhradu za Ferrari 812 s motorem V12

Přidat na Seznam.cz

Ferrari představilo nový supersportovní vůz s motorem V12 ještě před jeho úplným odhalením v pátek 3. května. Očekává se, že nový model bude nejnovějším přírůstkem do vlajkové řady Grand Tourer značky a převezme štafetu po modelu 812 Superfast, který se vyrábí už sedm let, informuje portál Autocar.

Odhalení bude součástí oslav

Ferrari si tento víkend na Velké ceně Miami připomene 70. výročí svého založení v USA, takže je pravděpodobné, že odhalení nového vozu bude součástí těchto oslav.

Nový grand tourer Ferrari, který byl již mnohokrát spatřen při testech v Itálii – původně jako Roma, ale v poslední době s karoserií v sériové verzi – by měl mít výkon více než 800 koní z nejnovější iterace maranellského dvanáctiválce Atmo.

Italská firma se již dlouho zasazuje o zachování dvanáctiválcového motoru pro své vlajkové vozy, naposledy jej nasadila v supersportu Daytona SP3 a SUV Purosangue, a to i v době, kdy se rozbíhá její elektrifikační iniciativa s hybridy 296 a SF90 a prvním čistě elektrickým vozem, který má být představen v roce 2025.

Zatím jen náznaky nového modelu

Silné maskování zatím drží design z velké části pod pokličkou, ačkoli první náznaky naznačují, že půjde o zcela nový návrh, nikoli o zásadní aktualizaci modelu 812.

K viditelným prvkům patří nový design světlometů a přepracované výfuky se čtyřmi koncovkami. Ferrari se však nepochybně bude snažit, aby jeho GT bylo zjevným příbuzným nového SUV Purosangue, a to díky podobnému zpracování přední a zadní části a svalnatému, elegantnímu designu, který poukazuje na jeho dvojí zařazení jako luxusního GT, které je zkonstruováno pro výkony na okruhu.

V 12 se zatím elektrifikovat nebude

Ferrari neoznámilo žádné plány na elektrifikaci svého motoru V12, hybridy 296 GTB a SF90 používají motor V6, respektive V8.

V loňském roce však generální ředitel Ferrari Benedetto Vigna naznačil, že vozy Ferrari s pohonem na spalovací motor by mohly zůstat v prodeji ještě několik let poté, pokud Evropská unie povolí pokračovat v prodeji vozů s pohonem na elektronická paliva i po roce 2035.

Zdroj: Autocar

[seznam-ads id="17779"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17898"]