Skupina Volkswagen se do roku 2030 vzdá 60 procent aut se spalovacím motorem. Jaké jsou důvody?
Volkswagen Group (nejen hlavní značka VW) je dalším, kdo signalizuje posun do vyšší třídy zvýšením kvality svých produktů. Přitom se chce zaměřit na podstatně menší počet modelů tím, že během příštích osmi let ukončí výrobu 60 % vozidel se spalovacím motorem, píše web Motor1.
„Klíčovým cílem není růst. Spíše než na objem a podíl na trhu se zaměřujeme na kvalitu a marže,“ řekl finanční šéf společnosti Arno Antlitz. Proces se zaměří na evropský trh, kde má VAG jako celek více než 100 modelů rozdělených mezi své četné značky.
Někteří by mohli tvrdit, že tato změna je již v plném proudu, vzhledem k tomu, že Škodovky jsou nyní stejně drahé jako jejich ekvivalenty od VW. Celkově vozy prodávané německým automobilovým konglomerátem v posledních letech výrazně zdražily a zdá se, že tento trend bude pokračovat. Vzhledem k tomu, že na trh přichází stále více elektromobilů, dává smysl, že společnost fakticky signalizuje začátek konce automobilů s benzinovými a naftovými motory.
Do roku 2030 bude na výběr mnohem méně vozů Volkswagen Group poháněných spalovacím motorem a doufejme, že rozhodnutí posunout se na vyšší úroveň se odrazí nejen v požadované ceně, ale také v kvalitě produktu. Kvůli stále přísnějším emisním předpisům jsou nejzranitelnější konvenční motory s velkým objemem, a proto obrovský motor W12 do konce desetiletí zmizí.
Tím, že se VW Group vydá touto cestou, pravděpodobně opustí závod o pozici největšího výrobce automobilů na světě podle objemu. V roce 2021 prodal 9 305 000 kusů, zatímco Toyota dodala 10 495 548 vozů. Pokud se budeme bavit čistě o Evropě, VW se umístil na prvním místě s 3 158 559 vozy před Stellantisem s 3 081 590 kusy.
Zdroj: motor1.com