Škoda již vyrobila 500 000 bateriových systémů pro Volkswagen

Přidat na Seznam.cz

Škoda Auto vyrobila ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi již 500 000 bateriových systémů. Tyto důležité komponenty jsou součástí plně elektrických vozidel na platformě MEB a plug-in hybridních modelů koncernových značek Škoda, Volkswagen, Audi a SEAT.

Tento milník je důkazem, že značka Škoda plní své cíle v oblasti přechodu na elektromobilitu. Automobilka intenzivně investuje do nezbytné transformace svých provozů i do oblasti vývoje, digitalizace a dalšího vzdělávání zaměstnanců. K dnešnímu dni si zvýšilo kvalifikaci více než 23 000 zaměstnanců Škoda Auto a vše bylo připraveno na požadavky elektromobility.

Od září 2019 se v Mladé Boleslavi vyrábějí vysokonapěťové trakční baterie pro vozy Škoda a modely dalších koncernových značek Audi, SEAT a Volkswagen s plug-in hybridním pohonem (PHEV). Na ploše přibližně 2 000 m2 se v každé směně vystřídá přibližně 50 zaměstnanců.

Pracuje zde také 13 plně automatických robotů s různým zaměřením, například pro manipulaci se zvlášť těžkými komponenty. Každých 86 sekund zde vznikne kompletní baterie pro plug-in hybridní pohon vozidel na platformě MQB. Hmotnost kompletní sady na konci výroby je přibližně 130 kilogramů.

V květnu 2022 zahájila Škoda Auto výrobu bateriových systémů pro čistě elektrické vozy na platformě MEB (Modular Electrification Toolkit) koncernu Volkswagen.

Tyto sady s kapacitou od 55 do 82 kWh se používají v elektromobilech značek Škoda i Volkswagen a Audi. Kromě jednotlivých bateriových modulů složených z 16 nebo 24 článků zahrnuje bateriový systém MEB také vanu s integrovaným chladicím systémem, řídicí jednotku baterie a další nezbytné elektrické komponenty.

Na stávající výrobní lince, do které Škoda Auto investovala přibližně 3 miliardy Kč, pracuje přibližně 250 zaměstnanců. V roce 2023 automobilka uvede do provozu další montážní linku na výrobu bateriových systémů pro vozy na platformě MEB, čímž se výrobní kapacita zvýší na celkem 1 500 baterií pro elektromobily a 800 baterií pro plug-in hybridy. To znamená, že každý den bude závod opouštět 2 300 bateriových systémů.

Zdroj: redakce, skoda-storyboard.com