Škoda Fabia RS je pro opravdové drsňáky, jak ukazuje památná reklama. Dnes už by nevznikla

Přidat na Seznam.cz

Kde jsou ty časy, kdy malé hatchbacky ještě měly šanci na světovém trhu. Přechod na elektrický pohon a snižující se ziskové marže je odsoudily k zapomnění, viz konec Fordu Fiesta. Na oslavu časů, kdy lidé s nízkým rozpočtem ještě mohli jezdit novými auty, se hodí tahle docela vtipná reklama, kterou Škoda natočila v roce 2012, aby představila ostřejší verzi modelu Fabia, jak tvrdí server Autoevolution.

Fabia RS se vyráběla od roku 2010 do roku 2014 v druhé generaci hatchbacku segmentu B. V roce 2014 se v ní objevily dvě nové verze, které se vyráběly od roku 2010 do roku 2014. Poháněl ji přeplňovaný motor TSI o objemu 1,4 litru s výkonem 180 koní při 6200 ot./min. To byla docela rozumná porce ve voze, který vážil 1390 kg. Přesto měla Fabia RS pravděpodobně pověst jakéhosi měkkého vozu, což musela Škoda změnit, aby mohla prodávat výkonnou verzi. Tato reklama byla zábavnou snahou, jak toho dosáhnout.

Video začíná představením jedné z nejslavnějších reklam na Fabii. Kdo by ji neznal, tým staví dortové auto, zatímco Julie Andrews zpívá „My Favorite Things“. Sloganem je, že Fabia je „plná krásných věcí“. Model RS měl být takříkajíc méně jedlý. Proto jeden z dělníků v továrně vypne šipkou z kuše televizi, která ukazuje onu reklamu na dort.

V továrně není žádné razítko. Nepotřebné kusy oceli se odstraňují kousanci a údery do hlavy. Dělník s mosaznými klouby prorazí dveře, aby vytvořil výklenek na kliku. Ocel pochází z recyklovaných katanů a kolem karoserie v bílém, která vypadá jako mršina čekající, až ji očistí přítomní supi.

Reklama ukazuje, že RS má pneumatiky vytvarované ve stroji. V některých jazycích se říká, že jako by otrávili motor jako synonymum pro jeho přípravu, proto se pravděpodobně používá hadí jed, aby byl motor agresivnější. Pracovník s mechanickou rukou, který pije zelenou šťávu, stříká Fabii RS zelenou barvou. Myšlenka je taková, že šťáva je barva, abychom byli upřímní.

Černá střecha nebyla natřena, nýbrž byla označena stopami pneumatik vytvořenými superbikem. Znak Škoda vyryl laserem pracovník s laserovým dělem instalovaným v místě, kde by mělo být jeho pravé oko. Reklama končí zjištěním, že pistole s kuší byla vyrobena pomocí stěračů RS.

Když je Mean Green připraven, musí ho dělníci držet v dostatečné vzdálenosti pomocí tyče a stroj zaútočí i přes toto opatření. Škoda končí reklamu konstatováním, že RS je vyrobeno ze zlejšího materiálu než klasická Fabia. Škoda, že to nestačilo k tomu, aby se udržela při životě.

Bohužel vlivem dnešní doby by už podobná reklama nevznikla, neboť současná generace Škody Fabia nenabízí již provedení RS a také hlavně proto, jelikož vozy se spalovacími motory jsou na ústupu a segment malých vozů pomalu a jistě zaniká…

Zdroj: autoevolution.com, Youtube.com