Škoda Auto zahájila výrobu vlastních baterií, denně vyrobí 350 elektromobilů. Ale ani to nestačí

Přidat na Seznam.cz

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zahájila výrobu vlastních baterií pro elektromobily. V současné době vyrábí 350 kusů modelu Enyaq iV denně, ale ani to nestačí obrovské poptávce po tomto voze. V krátkodobém horizontu plánuje společnost zvýšit výrobu na 500 a následně 800 elektromobilů Škoda denně. Vedení společnosti zároveň potvrdilo vývoj dalších tří elektromobilů.

Škoda Auto se připravuje na velkou elektrickou ofenzívu. Vzhledem k současnému trendu a připravované legislativě vlastně nemá jinou možnost. Výrobní programy jednotlivých automobilek se pomalu elektrifikují a kdo nebude připraven na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory od roku 2035, bude mít na trzích EU problém. K tomuto datu chce Škoda Auto pochopitelně také celý svůj výrobní program plně elektrifikovat.

Ta bude v budoucnu zahrnovat několik modelových řad, včetně plně elektrické Octavie. Aby automobilka udržela krok s masivní výrobou elektromobilů, zahájila výrobu vlastních trakčních baterií. Výrobní linka společnosti Nopva má roční kapacitu 255 000 bateriových systémů (skládajících se z řídicí elektroniky, trakční baterie, vysoce odolného krytu a chladicího systému).

Čtyři elektrické škodovky

Nová výrobní linka na trakční bateriové systémy se nachází v prostorách, kde se vyráběly komponenty pro spalovací motory, a zaměstnává 250 lidí. Mladá Boleslav však nevyrábí pouze pro vlastní potřebu, ale uspokojuje poptávku celého koncernu VW. V budoucnu bude kapacita dále rozšířena a v hale je již prostor pro druhou identickou výrobní linku.

„Investovali jsme 130 milionů eur (3,3 miliardy korun – pozn. red.), což znamená, že dnes můžeme vyrobit více než 250 000 baterií pro platformu MEB. Náš cíl je jasný, do roku 2030 chceme vyrábět elektromobily nebo komponenty pro ně ve všech třech českých závodech Škoda Auto,“ řekl Michael Oeljeklaus z představenstva automobilky.

„Do roku 2030 také zvýšíme podíl prodaných elektromobilů na celkovém prodeji na 50-70 %. Konkrétní hodnota závisí na vývoji trhu. Naši nabídku obohatíme minimálně o další tři elektromobily Škoda. Prozradím jen, že všechny budou menší než současný Enyaq iV,“ dodal Oeljeklaus.

V současné době probíhá u automobilky výroba jediného elektrického modelu – Škoda Enyaq iV. Po jeho zastavení z důvodu nedostatku kabelových svazků byl nedávno znovu spuštěn a postupně nabírá rychlost. V současné době má kapacitu 350 vozů denně, ale ani to nestačí k uspokojení poptávky. Škoda Auto by proto v budoucnu chtěla vyrábět až 800 elektromobilů denně.

Zdroj: Škoda