Škoda 1100 OHC Coupé. Československé Ferrari se vrací na silnici
Speciál ŠKODA 1100 OHC Coupé z roku 1959 existoval jen ve dvou kusech a ani jeden se nedochoval v kompletním stavu. Přesto se nyní vrátil na silnice díky rozsáhlé renovaci, informuje web Škoda Storyboard.
Vývoj závodních speciálů ŠKODA 1100 OHC odstartoval v Mladé Boleslavi na jaře 1956. Po úvodní dvojici s otevřenou karoserií následovala na přelomu let 1959 a 1960 dvě kupé. Ta kvůli zhoršující se politické situaci v době studené války nakonec ani neopustila hranice tehdejšího Československa.
Už koncem roku 2015 restaurátoři zkompletovali podvozek s nově vyrobeným chladičem, nádrží a dalšími prvky, důkladnou repasí prošel i motor a převodovka.
Při restaurování byly použity komponenty, které toto kupé sdílelo s tehdejšími škodovkami. Třeba vnější kliky dveří kupé odpovídají modelu Škoda 1200 Sedan, některé spínače a spínací skříňka se osvědčily ve vozech Škoda 440 Spartak a Octavia, trojramenný volant potažený černou umělou hmotou odkazuje na předválečnou Škodu Popular.
Po naskenování původních výkresů v měřítku 1:1 vznikla síť křivek ve 3D, pokrytých plochami. Ověřování a korekce tvarů jednotlivých prvků, například zadních svítilen, trvaly desítky hodin.
Karoserie byla vytvořena z hliníkových plechů tloušťky 0,8 mm a 1,0 mm. Jejich doklepání, svařování i nýtování probíhalo ručně, stejně jako před více než 60 lety. Obě kupé byla původně modrá, jejich tvůrci vsadili na eloxovaný hliník, na jehož naleptaný povrch elektrolyticky nanesli barvu.
Při restaurování byl respektován historický vývoj. V polovině roku 1962 dle dochovaných fotografií měl vůz červenou barvu.
Zdroj: skoda-storyboard.com