Šílené! Elektromobil Rimac Nevera zrychlí na stovku za méně než dvě sekundy
Tady je – dlouho očekávaný sériový vůz Rimac, který by mohl znamenat revoluci nejen v segmentu elektromobilů, ale také v segmentu extrémních hyperaut. Nadpozemský výkon, promyšlená technická řešení a všestranný charakter. Vytvořili Chorvati ideál?
Vzpomínáte si na koncepční vůz Rimac C_Two? Zde je finální výrobní verze se zvučným, i když trochu švédsky znějícím názvem Nevera.
Nevera je dlouho očekávaný sériový vůz značky Rimac, který si zachovává působivé specifikace známé z ukázek a konceptů. Čtyři elektromotory (1 pro každé kolo) generují celkem 1914 koní výkonu a 2360 Nm maximálního točivého momentu, což vozu umožňuje dosáhnout první stovky za méně než 2 sekundy a zrychlit na úctyhodných 412 km/h.
Máme tedy co do činění s nejrychlejším elektromobilem na světě. Kapalinou chlazené lithium-manganové a niklové baterie jsou ukryty v podlaze. Výkonný kapalinový chladicí systém zajišťuje stálý výkon i při opakovaném prudkém zrychlování a kapacita baterie 120 kWh znamená maximální dojezd 550 km.
Na působivých číslech se nemalou měrou podílí propracovaná aerodynamika – inženýři společnosti Rimac se snažili dosáhnout dokonalé rovnováhy mezi nízkým odporem vzduchu a správným přítlakem a promyšlená řešení pomohla proměnit nevýhody elektromobilu ve výhody. Mluvíme o bateriích, které jsou více než jen nadměrným balastem.
Foto RIMAC
Společnost Rimac tvrdí, že jedinečná konstrukce baterií, které tvoří písmeno H, zvyšuje strukturální tuhost kompozitové karoserie o 37 % a zároveň zajišťuje nízké těžiště a téměř dokonalé rozložení hmotnosti 48/52 mezi nápravy.
Navzdory svým působivým výkonům není Nevera vyloženě okruhovým vozem. Je to spíše velmi rychlé Gran Turismo se sportovně-luxusním charakterem. Podívejte se do interiéru a zjistěte to. Kromě špičkového vybavení zde najdete také ušlechtilé materiály, jako je kůže a hliník, a mnoho moderních řešení.
Od volby režimů Sport, Drift, Comfort, Range a Track až po rozsáhlou multimediální výbavu a systém, který Rimac nazývá AI Driver Coach. Jedná se o sadu prvků pro podporu řidiče nejen při každodenní jízdě, ale také při ostré jízdě na trati. 12 senzorů, 13 kamer, 6 radarů a operační systém NVIDIA Pegasus řidiče provede běžným provozem, ale také mu ukáže ideální závodní stopu nebo brzdný bod. Důležité je, že systém se bude neustále vyvíjet a zdokonalovat prostřednictvím automatických vzdálených aktualizací.
Plánuje se výroba pouze 150 kusů s vyvolávací cenou 2 miliony eur za kus (tedy asi 50 mil. Kč). Tuto částku však lze snadno zvýšit využitím rozsáhlých možností přizpůsobení. Sám výrobce již oznámil několik verzí a speciálních edic s různými detaily a výbavou. Pokud se ukáže, že vůz je alespoň z poloviny tak dobrý, jak naznačují tiskové zprávy, budeme mít v segmentu hypersportů co do činění s revolucí.