Seznamte se s rekordně nejdražším autem světa! Kupec v aukci zaplatil přes 3 miliardy korun

Přidat na Seznam.cz

Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe je nejdražší auto na světě za 3 miliardy 336 milionů korun. Je to oficiální! Rekordní dražba se konala 5. května, ale kupec zůstává v anonymitě, uvádí web Motor1.

Pouhý týden poté, co automobilovou sféru obletěly zvěsti o rekordní aukci automobilů, potvrdila společnost Mercedes-Benz, že vše je pravda. Nejdražším vozem světa je oficiálně Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe, od kterého existují pouze dva kusy. A cena je skutečně ohromující: 3 333 676 500 korun.

Je to rekordní cena, která doslova zdvojnásobuje cenu, za kterou se v roce 2018 prodalo Ferrari 250 GTO. Aukci, která se konala 5. května v muzeu Mercedes-Benz, zprostředkovala společnost RM Sotheby’s. Jak si jistě dovedete představit, jednalo se o soukromou akci pouze pro zvané, které se podle Mercedesu zúčastnili „zákazníci a mezinárodní sběratelé automobilů a umění, kteří sdílejí firemní hodnoty společnosti Mercedes-Benz“. Totožnost zájemce, který nabídl nejvyšší cenu, zůstává v anonymitě, ale v rámci dohody nový majitel vůz SLR poskytne k vystavení při zvláštních příležitostech.

S těmito penězi v kapse využije Mercedes výtěžek z prodeje k dobrému účelu. Společnost spustí Mercedes-Benz Fund, globální stipendijní program, který bude podporovat studenty škol a univerzit zabývajících se studiem životního prostředí.

Fondem Mercedes-Benz bychom rádi podpořili novou generaci, která půjde v inovativních stopách Rudolfa Uhlenhauta a bude vyvíjet úžasné nové technologie, zejména ty, které podporují zásadní cíl dekarbonizace a zachování zdrojů,“ řekl generální ředitel společnosti Mercedes-Benz Ola Källenius. „Dosažení nejvyšší ceny, jaká kdy byla za vozidlo zaplacena, je zároveň mimořádné a pokořující: Mercedes-Benz je zdaleka nejcennějším vozem na světě,“ dodal.

Jeden ze dvou prototypů vytvořených v roce 1955, SLR Uhlenhaut Coupe, byl v podstatě závodní vůz určený pro silniční provoz, který přežil odchod Mercedesu ze závodní scény. Jeho jméno pochází od Rudolfa Uhlenhauta, konstruktéra a šéfkonstruktéra SLR, který s ním pak jezdil jako se svým osobním služebním vozem. Toto konkrétní kupé Uhlenhaut bylo součástí neveřejné sbírky vozů, kterou automobilka spravovala. Druhý prototyp zůstal v rukou společnosti a je vystaven v muzeu Mercedes-Benz ve Stuttgartu.

Zdroj: motor1.com