Šéf Audi potěšil ekologické aktivisty. Umí si představit „den bez aut“ i snížení rychlosti na dálnicích

Přidat na Seznam.cz

Není asi mnoho prohlášení, ve kterých by automobilky našly společnou řeč s ekologickými aktivisty, ale v tomto případě se to šéfovi Audi podařilo. Markus Duesmann v rozhovoru pro německý tisk uvedl, že by v době energetické krize souhlasil s opatřeními, jako je „den bez aut“ nebo snížení rychlosti na dálnicích, jak uvádí server BR. Silná reakce průmyslu na sebe nenechala dlouho čekat.

Starší generace Němců si ještě pamatuje ropnou krizi v 70. letech, která vedla vládu k zavedení „dne bez aut“ v neděli. Šéf Audi Markus Duesmann říká, že si podobné opatření dokáže představit již nyní jako nástroj boje proti energetické krizi.

Duesmann je také připraven na nutnost snížit rychlost na dálnicích, která dnes v Německu obecně není nijak omezena. Takzvaný „Tempolimit“ je v Německu ostře diskutovaným tématem, které má mnoho příznivců i odpůrců, a tato debata se v poslední době zintenzivnila v souvislosti s úsporami energie po vypuknutí války na Ukrajině.

Duesmannovy výroky vzbudily pozornost německých médií a podobná prohlášení zástupců automobilek nejsou ani v Německu ničím neobvyklým. Konkurenční značky BMW a Mercedes nechtěly návrhy šéfa Audi komentovat. Ze Stuttgartu zaznělo, že Německo potřebuje účinný celkový balíček opatření ke zmírnění energetické krize.

BMW odkazuje na stanovisko sdružení automobilového průmyslu VDA. Její nedávné prohlášení je o něco konkrétnější: „Odmítáme zákazy jízdy jako reakci na rostoucí ceny energie, jako tomu bylo v 70. letech,“ říká prezidentka VDA Hildegard Müllerová. Lidé podle ní sami nejlépe vědí, jak moudře spořit.

Proč se zabýváme ropou?

Bavorský svaz podnikatelů vbw je jednoznačně proti nedělím bez aut. „Máme naléhavý problém s plynem, máme naléhavý problém s elektřinou, ale v oblasti benzínu a ropy není (problém, pozn. red.) tak velký,“ myslí si generální ředitel sdružení Bertram Brossardt.

Největší německý autoklub ADAC se k zavedení rychlostního limitu na dálnicích nevyjádřil, ačkoli v minulosti tento návrh odmítl. Společenská nálada se však změnila. V Německu má silný hlas Autoklub, který zastupuje více než 21 milionů členů, ale ani mezi nimi nepanuje zdaleka jednotný názor na omezení rychlosti na dálnicích.

Zdroj: br.de