Ručně vyráběný Cadillac CT5-V Blackwing 20th Anniversary Edition 2024. Výroba trvá 450 hodin

Přidat na Seznam.cz

Cadillac se pokouší ručně vyrobit malou sérii vysoce sběratelských modelů CT5-V Blackwing, určených k oslavě 20. výročí řady V značky Cadillac, informuje portál MotorTrend.

Proces sestavování

Karoserie se montují v Lansingu v USA, lakují se na černo a posílají se na silnici do zkušebny GM v Milfordu. Tam se pečlivě kontrolují, dolaďují se mezery mezi panely a povrch karoserie se ručně brousí, včetně celého motorového prostoru a vnitřního víka kufru. Poté se znovu nalakují požadovanou barvou na zakázku, přičemž se striktně dodržují pokyny dodavatele laku PPG pro lakování. Každý vůz dostane tři vrstvy bezbarvého laku, mezi nimiž se ještě brousí. Celkem se do lakování investuje 200 až 250 hodin.

Sestavování těchto na míru šitých výtvorů je skvělým využitím talentu zaměstnanců. Konečná montáž zabere možná 80-100 hodin šroubování dílů, ale včetně všech kontrol kvality a schvalování se to vyšplhá na 200 hodin nebo více. Pro srovnání, montáž v továrně trvá možná 50-80 hodin). Všechny stejné specifikace utahovacích momentů spojovacího materiálu, které se ověřují v továrně, se provádějí i zde, ale místo označení kontrolovaného spojovacího materiálu křiklavou barvou se používá fluorescenční inkoust, který je viditelný pouze pod ultrafialovým světlem. Právě nad těmito detaily se budou lidé v budoucnu podivovat na soutěžích.

Co obsahuje edice k 20. výročí

Pro tuto sérii byla objednána paleta 20 jedinečných barev, které nebyly nabízeny u sériových modelů. Uvnitř jsou tři unikátní vzory čalounění, sériové číslo je na volantu a prahových lištách a na obrazovkách se přehrává jedinečná startovací animace. Na B-sloupku je plaketa, na výběr jsou tři nové designy kol a čtyři barvy třmenů.

K dispozici je také většina výbav z běžné produkce, včetně možnosti volby manuální nebo automatické převodovky. Na štítku VIN je uvedena speciální sestava a čísla jsou sériová s posledními čtyřmi číslicemi v rozmezí od 2004 do 2024.

Za kolik

Sběratelé této série utratili za volitelnou výbavu 821 000 kč, čímž se základní cena vyšplhala na 3 031 000 Kč za šestistupňovou manuální převodovku a 3 041 000 Kč za automatickou převodovku – čísla, která se snadno vyšplhají na 3 850 000 Kč a více. Nezbytností, jako jsou karbonové aerodynamické sady, keramické brzdy a podobně. To není špatné na ručně lakovaný supersedan s výkonem 668 koní.

Zdroj: MotorTrend

[seznam-ads id="17779"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17898"]