Prodeje plug-in hybridů klesají. Jejich hvězda nad Evropou pohasíná
Jak ukazují statistiky prodeje nových automobilů v EU, celkový meziroční pokles prodeje se v jednotlivých segmentech liší. Prodeje plug-in hybridů již nějakou dobu klesají, ale není to způsobeno pouze problémy s pozdními dodávkami nebo zastavením výroby kvůli logistickým překážkám v dodavatelských řetězcích.
Není žádným tajemstvím, že plug-in hybridy začínají mít z hlediska legislativy trochu problémy. Zatímco na papíře vypadají lákavě a z hlediska emisí jsou malým zázrakem, realita tak lákavá není. Za vším stojí nesmyslná metodika hodnocení jejich dopadu na životní prostředí. Zdravý rozum už napovídá, že dvouapůltunové SUV nemůže jezdit za proklamované dva litry na 100 km, což by samo o sobě ještě nevadilo.
Problémem však je, že na základě podobně nesmyslných hodnot se posuzuje jejich dopad na životní prostředí a z toho plynoucí přínosy pro automobilky i samotné provozovatele. Navíc často nepoužívají vůz tak, jak by měli, aby minimalizovali jeho skutečnou spotřebu fosilních paliv. EU proto připravuje omezení, která sníží výhody plug-in hybridů přímo úměrně jejich nesprávnému používání.
Plug-in hybridy jsou zklamáním
Jak uvádí společnost JATO Dynamics, za velkým odlivem zákazníků od plug-in hybridů stojí právě nesplnění očekávání zákazníků. To se projevilo v dubnu 2022. Zatímco nejvyspělejším konvenčním vozem byl Peugeot 208 s dubnovými prodeji v celkovém počtu 15 615 kusů, mezi elektromobily vedl Fiat 500 (5 524 kusů), ale nejprodávanější plug in hybrid (Ford Kuga) dosáhl pouze 3 413 kusů. Analytici navíc předpovídají, že podíl plug-in hybridů bude v budoucnu ještě klesat.
Zdroj: jato.com