Pět zajímavých evropských aut do 120 000 Kč. Benzinové i dieselové vozy, které by vás mohly zajímat

Přidat na Seznam.cz

Pět zajímavých evropských aut do 120 000 Kč nemusí být tak jednoznačných, každý z vás má nepochybně své favority. Berte to tedy spíše jako náš subjektivní výběr aut, na která jste možná zapomněli, ale podle nás stojí za vaši pozornost a navíc by nemělo být tak těžké je sehnat se zajímavou cenovkou.

Alfa Romeo 159 2.4 JTD SW

Předchůdce, model 156, jsme vynechali a stejně tak i model 166, který se nám nelíbí. Alfa Romeo 159 je dost přehlížená, ale za necelých 120 000 Kč se dá sehnat „jen“ pětiválcový diesel. Pro někoho utrpení, pro nás výhoda v podobě cenově dostupnějšího auta a spolehlivého motoru, na rozdíl od tehdy špičkového 3,2 V6, který neměl se spolehlivým motorem mnoho společného.

BMW 740d E38

V12 za 120 tisíc Kč? Zapomeňte na to. Benzinový V8 by se našel, ale lákají nás jiná paliva. Málo vyhledávaný vidlicový osmiválcový diesel se do výše zmíněné částky shání o něco hůře, ale sem tam na vás v inzerátech přece jen nějaký kousek vyskočí. Překvapivě je ještě vzácnější než vrcholná 750i, protože Němci jich vyrobili asi 3000. Po zvukové stránce je pro někoho nudný, ale osmiválce nepřeslechnete. S výkonem 180 kW (245 k) a 560 Nm nebude téměř dvoutunový vůz žádná lasička, ale design.

Citroën C5 3.0 V6

Druhá generace C5 je vrcholem značky Citroën. Nic novějšího se mi nám nelíbí, nebo se to nedá sehnat za 120 tisíc Kč. C6 by ještě šla, ale ten design nás odrazuje. V druhé generaci C5 je hydropneumatický podvozek a třílitrový šestiválec. Je jasné, že bude problém udržet systém Hydractive III při životě i do budoucna, ale za ten komfort to prostě stojí. Kdo se nesvezl, nepochopí.

Fiat Croma 1.9 TDid

Ano, opět nafta. Tentokrát čtyřválec. Ale má své kouzlo. Jedná se o první osobní automobil na světě s naftovým motorem, který pracoval s přímým vstřikováním. Proto to „id“ v označení. Samozřejmě, že dnes bude problém nějaký sehnat, protože většina kusů už shnila, tedy kromě těch, které ještě jezdí v jižní Evropě a nezažily solené silnice.

Opel Omega B 3.0 V6

Omega druhé generace je vrcholem designu starších vozů z Russelheimu. Ať už se rozhodnete pro naftový řadový šestiválec od BMW, nebo třílitrový šestiválec z domácí zahrádky, v garáži bychom dali přednost většinou zachovalému kusu s minimální korozí.

Přece jenom Omegy rezaví extrémně a najít pěkný kus je téměř nadlidský výkon. V Omegách nechyběl displej navigace, který je podobný dnešním moderním vozům, a pokud dáte přednost verzi kombi, dostanete obrovský kufr.

Zdroj: redakce, autorský článek, Wikipedia