Pagani Huayra Epitome je jediná Huayra s manuální převodovkou

Přidat na Seznam.cz

Ačkoli Pagani již v roce 2022 uvedlo na trh nástupce modelu Huayra, model Utopia, pokračuje ve výrobě speciálních verzí tohoto modelu. Tou nejnovější je Epitome, unikátní model vytvořený divizí Grandi Complicazioni automobilky, která je zodpovědná za speciální projekty společnosti, i když si dokážeme představit, že většina Paganií se dá označit za zatraceně speciální. Přesto se Epitome odlišuje tím, že je jedinou Huayrou vybavenou manuální převodovkou, informuje portál Car and Drive.

Epitome nese unikátní přední a zadní nárazník s LED světly pro denní svícení ve tvaru písmene C v krajních předních ventilačních otvorech a jedinečné sdružené světlomety se zlatým orámováním. V podbězích předních kol je vyříznuta řada lomů pro zlepšení aerodynamiky, zatímco ze zadní části vyrůstá jednoduché a široké křídlo. Také zadní světla získala zadní kryt, který má snížit odpor vzduchu.

Manuální převodovka se sedmi stupni

Pod ozdobnou karoserií z uhlíkových vláken se skrývá 6,0litrový motor V-12 Pagani s dvojitým přeplňováním, který vyrobila divize AMG společnosti Mercedes a který dosahuje výkonu 852 koní a točivého momentu 811 N.m. Namísto šestistupňových a sedmistupňových sekvenčních převodovek, které se používají v ostatních modelech Huayra, je tento silný motor spojen se sedmistupňovou manuální převodovkou Xtrac, takže Epitome je jedinou Huayrou s manuální převodovkou. Společně s převodovkou je výkon veden přes elektronicky řízený diferenciál a závodní hnací hřídel se stativem na zadní kola. Epitome dosahuje maximální rychlosti 350 km/h.

V-12 burácí ze šestice titanových výfukových systémů do čtyř modrých koncovek, přičemž další dva vývody jsou umístěny níže v difuzoru a vytvářejí dodatečný přítlak. Epitome jezdí na sadě kol se sedmi tenkými paprsky, obutých do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R.

Odpružení bylo vylepšeno, aby se snížily pohyby karoserie při zrychlování a brzdění a náklony v zatáčkách. Adaptivní odpružení však lze přepnout i do superměkkého režimu, díky němuž by měl být hyperautomobil snáze ovladatelný i na drsnějších silnicích. Při rychlosti nad 150 km/h se tlumiče vrátí do standardního nastavení.

Zdroj: Car and Drive