Opel Mokka. První dojem? Malý a svěží.
Kompaktní SUV Mokka je pro Opel úspěšným příběhem. Nový model, který je k dispozici také jako elektromobil, byl vytvořen pod vedením francouzské mateřské společnosti, a je překvapivě osvěžující.
„S modelem Mokka jsme objevili Opel,“ říká šéf společnosti Michael Lohscheller a odkazuje na SUV, které v aktuálně nejrychleji rostoucím tržním segmentu konkuruje konkurenčním modelům, jako jsou VW T-Roc nebo Ford Puma. Díky novému designu by Mokka mohla změnit vnímání značky.
To je velmi nutné, protože doby, kdy měl Opel sílu jako VW, jsou dávno pryč. Ani image, ani technologie a už vůbec ne údaje o prodeji nebyly v poslední době přibližně stejné. Lohschellerovi je tedy jasné, že musí přijít s více než svěžím vzhledem. „Mokka je zábavná, efektivní a inovativní v každém ohledu,“ říká Lohscheller v souvislosti s prvním digitálním kokpitem v Opelu, více než tuctem asistenčních systémů a svobodným výběrem pohonů.
Stejně jako sesterská značka Peugeot s modelem 2008 nebo Hyundai s Kona je Mokka od začátku k dispozici jako spalovací nebo bateriový vůz. Z dobrého důvodu: Podíl elektrických vozidel v soukromě registrovaných malých automobilech Opel Corsa je 27 procent.
Díky digitální obrazovce na pozadí za volantem a příjemně sníženým lištám tlačítek má Mokka osvěžující moderní vzhled. A vyjadřuje sportovní charakter vnějšího designu přímo uvnitř kabiny: je neobvykle plochý pro SUV, přibližně o dvanáct centimetrů nižší než jeho předchůdce, a také nabízí odpovídající nízce položenou jízdní pozici na relativně silně tvarovaných sedadlech. A to, i když v podvozku stále existuje prostor pro baterie elektrické verze.
Podvozek je úhledně vyladěn, řízení těsné a přesné. S výkonem 100 kW a maximální rychlostí 150 km / h v elektrické verzi si dobře rozumíte. Není žádným překvapením, že Mokka-E se při akceleraci cítí podobně jako Corsa -E, stejně jako při dvou úrovních rekuperace a třech úrovních výkonu – oba vozy používají stejnou platformu a stejné pohony.
Nejvýkonnějším spalovacím motorem je zážehový motor s výkonem 130 k, který svou práci vykonává s typickým chvěním tříválcového motoru. Opel se naštěstí zdrží zbytečného nadměrného výkonu, jako je například VW T-Roc, který je k dispozici s výkonem až 300 koní.
Cestující vzadu by měli být trpěliví. S rozvorem 2,56 metru je prostor pro kolena poměrně vzácný, kufr s objemem 350 litrů není ani nijak zvlášť velký, ani nejsou k dispozici žádné užitečné funkce, jako je posuvné zadní sedadlo.
Musíte vědět, že když se nová Mokka začne prodávat od konce února, bude k dispozici se čtyřmi motory: 1,5litrový čtyřválcový naftový motor s výkonem 110 koní a dva tříválcové benzínové motory jsou k dispozici jako spalovací motor.
Zatímco verze E je z hlediska dojezdu omezena na 150 km / h, benzínové a naftové motory mají nejvyšší rychlosti mezi 188 a 202 km / h a hodnoty spotřeby mezi 3,8 a 4,9 litry.
Opel nabízí větší výběr vybavení. LED světlomety a digitální kokpit jsou součástí standardní výbavy a za příplatek je k dispozici maticové světlo, automatické ovládání vzdálenosti, asistence s vedením v pruhu nebo panoramatická kamera pro manévrování. To, co neexistuje, je pohon všech kol. To je také to, co odlišuje Mokku od mnoha jejích konkurentů.
Výrobce: | Opel |
Typ: | Mokka E. |
Tělo: | SUV |
Motor: | Elektrický pohon |
Přenos: | Automatický vstup |
Řídit: | Pohon předních kol |
Napájení: | 100 kW / 136 k |
Točivý moment: | 260 Nm |
Z 0 na 100 km / h: | 9,0 s |
Maximální rychlost: | 150 km / h |
Kapacita baterie: | 50 kWh |
Spotřeba: | 17,4 kWh / 100 km |
Rozsah: | 324 km |
Prázdná hmotnost: | 1598 kg |
Kmen: | 350 litrů |
přestavěn: | 1060 litrů |
Rozměry: | 4151/1791/1534 |
Cena: | 34 110 eur |