Opel Mokka. První dojem? Malý a svěží.

Přidat na Seznam.cz

Kompaktní SUV Mokka je pro Opel úspěšným příběhem. Nový model, který je k dispozici také jako elektromobil, byl vytvořen pod vedením francouzské mateřské společnosti, a je překvapivě osvěžující.

„S modelem Mokka jsme objevili Opel,“ říká šéf společnosti Michael Lohscheller a odkazuje na SUV, které v aktuálně nejrychleji rostoucím tržním segmentu konkuruje konkurenčním modelům, jako jsou VW T-Roc nebo Ford Puma. Díky novému designu by Mokka mohla změnit vnímání značky.

foto / Opel

To je velmi nutné, protože doby, kdy měl Opel sílu jako VW, jsou dávno pryč. Ani image, ani technologie a už vůbec ne údaje o prodeji nebyly v poslední době přibližně stejné. Lohschellerovi je tedy jasné, že musí přijít s více než svěžím vzhledem. „Mokka je zábavná, efektivní a inovativní v každém ohledu,“ říká Lohscheller v souvislosti s prvním digitálním kokpitem v Opelu, více než tuctem asistenčních systémů a svobodným výběrem pohonů.

Stejně jako sesterská značka Peugeot s modelem 2008 nebo Hyundai s Kona je Mokka od začátku k dispozici jako spalovací nebo bateriový vůz. Z dobrého důvodu: Podíl elektrických vozidel v soukromě registrovaných malých automobilech Opel Corsa je 27 procent.

foto / Opel

Díky digitální obrazovce na pozadí za volantem a příjemně sníženým lištám tlačítek má Mokka osvěžující moderní vzhled. A vyjadřuje sportovní charakter vnějšího designu přímo uvnitř kabiny: je neobvykle plochý pro SUV, přibližně o dvanáct centimetrů nižší než jeho předchůdce, a také nabízí odpovídající nízce položenou jízdní pozici na relativně silně tvarovaných sedadlech. A to, i když v podvozku stále existuje prostor pro baterie elektrické verze.

Podvozek je úhledně vyladěn, řízení těsné a přesné. S výkonem 100 kW a maximální rychlostí 150 km / h v elektrické verzi si dobře rozumíte. Není žádným překvapením, že Mokka-E se při akceleraci cítí podobně jako Corsa -E, stejně jako při dvou úrovních rekuperace a třech úrovních výkonu – oba vozy používají stejnou platformu a stejné pohony.

foto / Opel

Nejvýkonnějším spalovacím motorem je zážehový motor s výkonem 130 k, který svou práci vykonává s typickým chvěním tříválcového motoru. Opel se naštěstí zdrží zbytečného nadměrného výkonu, jako je například VW T-Roc, který je k dispozici s výkonem až 300 koní.

Cestující vzadu by měli být trpěliví. S rozvorem 2,56 metru je prostor pro kolena poměrně vzácný, kufr s objemem 350 litrů není ani nijak zvlášť velký, ani nejsou k dispozici žádné užitečné funkce, jako je posuvné zadní sedadlo.

foto / Opel

Musíte vědět, že když se nová Mokka začne prodávat od konce února, bude k dispozici se čtyřmi motory: 1,5litrový čtyřválcový naftový motor s výkonem 110 koní a dva tříválcové benzínové motory jsou k dispozici jako spalovací motor.

Zatímco verze E je z hlediska dojezdu omezena na 150 km / h, benzínové a naftové motory mají nejvyšší rychlosti mezi 188 a 202 km / h a hodnoty spotřeby mezi 3,8 a 4,9 litry.

foto / Opel

Opel nabízí větší výběr vybavení. LED světlomety a digitální kokpit jsou součástí standardní výbavy a za příplatek je k dispozici maticové světlo, automatické ovládání vzdálenosti, asistence s vedením v pruhu nebo panoramatická kamera pro manévrování. To, co neexistuje, je pohon všech kol. To je také to, co odlišuje Mokku od mnoha jejích konkurentů.

Výrobce:Opel
Typ:Mokka E.
Tělo:SUV
Motor:Elektrický pohon
Přenos:Automatický vstup
Řídit:Pohon předních kol
Napájení:100 kW / 136 k
Točivý moment:260 Nm
Z 0 na 100 km / h:9,0 s
Maximální rychlost:150 km / h
Kapacita baterie:50 kWh
Spotřeba:17,4 kWh / 100 km
Rozsah:324 km
Prázdná hmotnost:1598 kg
Kmen:350 litrů
přestavěn:1060 litrů
Rozměry:4151/1791/1534
Cena:34 110 eur

foto / Opel
foto / Opel
foto / Opel
[seznam-ads id="17779"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17898"]