Nový Lexus RX 2022. Auto, u kterého začal Lexus od nuly
V Evropě jsou prémioví výrobci zastoupeni téměř výhradně triumvirátem Audi, BMW a Mercedes. Motoristé, kteří hledají originalitu a jsou neméně nároční, však vědí, že Lexus nemá této pekelné trojici co závidět, píše server Automobile Magazine.
Přestože není tak stará jako oni, dokázala si tato elegantní značka skupiny Toyota za něco málo přes třicet let své existence vybudovat velmi dobrou pověst, a když už ne pověst, tak pověst, v níž RX vždy hrála zásadní roli. Toto velké SUV, které bylo uvedeno na trh v roce 1998, okamžitě začalo bojovat s Mercedesem ML (1997) a BMW X5 (1999), než se do něj zapojilo Audi se svým modelem Q7 (2005). Téměř o 15 let později zůstává uvedení nového modelu RX pro japonského výrobce zásadní.
Úplně od nuly
Lexus tvrdí, že u této páté generace začal od nuly. Přesněji řečeno, z nové architektury GA-K, která byla představena v nedávném modelu NX. Vzhledově se však tento nový model podobá spíše modelu RZ a jeho rozměry jsou stále velmi působivé. Nové RX není delší než dříve (4,89 m), ale bylo zkráceno na 1,71 m (-15 mm), zatímco jeho rozchod kol byl rozšířen a rozvor prodloužen (2,85 m, + 6 cm). Když k tomu připočteme více ustupující linii střechy v zadní části, vypadá nové RX impozantněji než kdykoli předtím.
Pětihvězdičkový servis na palubě
To platí i při nástupu na palubu. Nové RX má novou přístrojovou desku, jejímž ústředním prvkem je velký 14palcový dotykový displej. Toto standardně dodávané rozhraní umožňuje ovládat multimediální systém i všechny ovládací prvky pro život na palubě. Lexus našel zlatou střední cestu a ponechal tři knoflíky pro ovládání teploty klimatizace a hlasitosti rádia.
A protože všechny ostatní funkce jsou v systému dostupné na méně než tři kliknutí a obrazovka reaguje stejně rychle jako chytrý telefon, je celá věc poměrně rychle pochopitelná. Není třeba se rozepisovat o pečlivosti výběru materiálů a jejich montáže, protože obojímu se nedá nic vytknout.
Cestující vzadu zklamáni nebudou. Kromě snadného přístupu do kabiny i přes o něco více skloněnou střechu než dříve si užijí překvapivý komfort mimořádně dobře navržené zadní sedačky, na níž lze bez sebemenších problémů natáhnout nohy. Pokud prostřední sedadlo zůstane jako záložní, mohou dva dospělí cestovat bez obav.
Tři hybridní motory
Také po mechanické stránce je RX naprosto čistým příkladem minulosti. Není překvapením, že zákazníci mají nárok pouze na hybridy, a to ve třech verzích: 350h, 450h+ a 500h. První dvě pohonné jednotky, představené v novém NX, se zde nemění, na jedné straně je nedobíjecí 350h s výkonem 245 koní a na druhé straně dobíjecí hybrid 450h+ s pohonem všech kol, výkonem 306 koní a točivým momentem 572 Nm, který díky 18,1kWh akumulátoru slibuje 65 km jízdy na čistě elektrický pohon.
Na vrcholu nabídky je naopak novinka 500h (bez možnosti dobíjení) s přeplňovaným motorem 2.4 a elektromotorem o výkonu 80 kW na zadní nápravě, to vše zhudebněné inovativní šestistupňovou automatickou převodovkou a systémem pohonu všech kol, který neustále upravuje výkon 371 koní a točivý moment 645 Nm mezi oběma nápravami.
Lexus prozatím neuvádí, odkud tento nový přeplňovaný čtyřválcový motor pochází, pravděpodobně je odvozen od původního motoru Toyota 2,5 z ostatních variant, ani jaká je kapacita malé baterie. Objednávky budou zahájeny 1. června.
Zdroj: automobile-magazine.fr