Nový Land Rover Defender OCTA je připraven se představit. Má se jednat o nejschopnější a nejodolnější Defender v historii

Přidat na Seznam.cz

Po více než třech letech testování v nejnáročnějších podmínkách světa je nový Land Rover Defender OCTA připraven k představení 3. července 2024. A o týden později bude tento vysoce výkonný terénní hrdina brázdit slavný 2,5 kilometrový kopec na Festivalu rychlosti v Goodwoodu ve Velké Británii, informuje portál AutoExpress.

Prošel nejdrsnějšími podmínkami světa

Připravovaná varianta je poháněna novým motorem V8 a prošla extrémním, celosvětovým vývojovým programem, který zahrnoval testování v nesčetných typech terénu, od slavného závodního okruhu Nürburgring Nordschleife v Německu až po skalní průlezy v Moabu v Utahu, spolu s francouzskou rallye rychlostní zkouškou a pouštěmi u Dubaje. Celkem inženýři podrobili Land Rover Defender OCTA téměř 14 000 dodatečných testů nad rámec standardního testovacího režimu vozu.

Defender OCTA, popisovaný jako nejodolnější, nejschopnější a nejluxusnější Defender všech dob, bude poháněn dvakrát přeplňovaným mild-hybridním osmiválcem. Půjde o stejný 4,4litrový motor od BMW, který se používá na vrcholu modelové řady Range Rover, například ve vozech Range Rover Sport SV s výkonem 626 koní. Zda bude mít Defender OCTA stejnou palebnou sílu, zatím nebylo potvrzeno.

Upoutávkové snímky Land Roveru toho o voze příliš mnoho neprozrazují, i když můžeme vidět nový diamantový odznak OCTA na volantu, upravenou část karoserie pod světlomety a sadu mohutných brzd Brembo, které posilují výkonnostní parametry vozu.

Výkon na všechny čtyři kola

Výkon bude přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové převodovky a nejnovější generace systému pohonu všech kol Land Rover. Další důležitou technickou novinkou je přijetí stejného systému odpružení 6D Dynamics, který se nachází také v novém Range Roveru Sport SV. Tento systém v podstatě spojuje nastavení vzduchových pružin s hydraulicky příčně spojenými tlumiči, které rovněž umožňují plošné odstranění protiprokluzových tyčí vozu.

Díky této technologii mohou konstruktéři zcela změnit chování zavěšení v závislosti na povrchu. Na asfaltu bude systém schopen stabilizovat Defender OCTA při naklánění a náklonu, zatímco v terénu bude možné tlumiče rovnou povolit. Díky absenci protiprokluzových tyčí bude mít tento ultimativní Defender také větší kloubové vedení kol, takže bude ještě schopnější než již tak působivý standardní model Defender.

Vzhledem k tomu, že ceny stávajícího Defenderu s motorem V8 začínají na více než 3 000 000 Kč, očekáváme, že Land Rover Defender OCTA zaujme cenovkou bližší 4 700 000 Kč, které si účtuje Mercedes za svou vysoce výkonnou verzi třídy G 63.

Zdroj: AutoExpress

[seznam-ads id="17779"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17898"]