Nový Bugatti Tourbillon odhalen a chce soupeřům vytřít zrak

Přidat na Seznam.cz

Ne každý den se představí skutečně zcela nové Bugatti. Značka je v oblasti hyperaut průkopníkem a nové Bugatti Tourbillon se liší od Veyronu a Chironu v tom, že představuje obrovský skok vpřed v tomto nejsledovanějším automobilovém žánru, a to prakticky ve všech oblastech, informuje portál AutoExpress.

Opět se jedná o vůz definovaný čísly. Ale prostředky, kterými jich dosahuje, jsou zcela jiné než dříve a pravděpodobně ještě působivější. Motor W16 je pryč, ale Bugatti nikdy nebylo nakloněno downsizingu a tento úctyhodný agregát je nahrazen zcela novým, přirozeně nasávaným motorem V16. Pro jistotu mu asistuje i rozměrný hybridní modul složený ze tří elektromotorů a 25kWh akumulátoru. Maximální kombinovaný výkon činí závratných 1 774 k a Bugatti potvrdilo, že Tourbillon bude mít také dojezd 60 km na elektřinu.

Motor a výkon

Motor V16 Bugatti Tourbillon byl vyvinut ve spolupráci s britskými motorovými mágy Cosworth a v době, kdy se Tourbillon dostane do výroby v roce 2026, bude prvním sériovým vozem s motorem V16 po více než 85 letech. S objemem 8,3 litru se jedná o impozantní pohonnou jednotku, která je sama o sobě schopna vyvinout 987 koní – stejný výkon jako původní Bugatti Veyron, kterému pomáhala čtveřice turbodmychadel.

K tomuto motoru jsou připojeny tři elektromotory, které využívají technickou zdatnost výrobce elektrických supersportů Rimac po jeho integraci s Bugatti do stáje VW Group. První motor je umístěn mezi zážehovým motorem a převodovkou, další dva pohánějí čistě elektrifikovanou přední nápravu podobně jako v nejnovějším Lamborghini Revuelto. Bez fyzického spojení mezi spalovacím motorem a přední nápravou dokázalo Bugatti využít volný prostor uvnitř středového tunelu vozu k umístění 25kWh akumulátoru a mnoha elektronických prvků.

Zdroj: AutoExpress