Nové BMW řady 3 opustilo dieselové motory a získává elektromotor s delším dojezdem

Přidat na Seznam.cz

Bestseller dostane také nový infotainment, úpravy podvozku zaměřené na komfort a nový design interiéru.

BMW řady 3 dostalo pro rok 2024 řadu aktualizací, včetně osvěženého designu, nového infotainmentu a delšího dojezdu pouze na elektřinu u variant PHEV.

Hlavní změny

Hlavní změnou je nová 19,5 kWh baterie, kterou je vůz vybaven a která je o 7,5 kWh větší než dříve. Díky tomu je celkový dojezd na elektřinu větší o 101 km.

Konkurenční Mercedes-Benz C300e dokáže ujet dál pouze na elektřinu (114 km), ačkoli pohodlně překonává předchozí vůz, který ujede o 35 km více.

Jeho baterii lze nabíjet rychlostí až 11 kW, přičemž doba dobíjení činí 2 hodiny a 15 minut. Je spojen s elektromotorem a 2,0 litrovým čtyřválcovým benzinovým motorem. Celkový výkon systému je 296 koní – o 8 koní více než dříve.

Změny provedené na vnějším designu jsou sice minimální, zmiňuje server Autocar, ale zahrnují čistší a aerodynamičtější přední nárazník, hranatější prahy a nový design 19 palcových litých kol. K dispozici je také devět nových laků.

Standardně jsou všechny modely řady 3 vybaveny 17 palcovými koly z lehkých slitin, třízónovou klimatizací a 14,9 palcovým zakřiveným displejem infotainmentu v interiéru. Ten je kombinován se stejným 12,3 palcovým displejem přístrojů, jaký byl k vidění již dříve.

Čísla

Model 320i používá mild-hybridní 2,0litrový čtyřválcový benzinový motor o výkonu 181 k, který mu umožňuje dosáhnout času 0-100 km/h za 7,4 s a maximální rychlosti 250 km/h.

Šestiválec o objemu 3,0 litru použitý v modelu M340i rovněž využívá 48V startér-generátor a dosahuje celkového výkonu 374 koní a 369 N.m a času 0-100 km/h 4,4 s.

Podvozek řady 3 byl upraven tak, aby podle BMW „znatelně“ zvýšil komfort v jakékoli jízdní situaci a nijak nebránil zapojení do řízení. To zahrnuje tužší body uchycení zadních tlumičů, rychlejší a citlivější řízení a možnost volby modernizovaných adaptivních tlumičů.

Interiér

Uvnitř se BMW soustředilo na čistý, střídmý vzhled, který se obejde bez tlačítek, jako jsou tlačítka vyhřívaných sedadel a vyhřívaného volantu, ve prospěch 14,9 palcového dotykového displeje, na kterém běží nejnovější generace systému iDrive.

Ten přinesl lištu s widgety, kterou si řidič může přizpůsobit oblíbeným funkcím, a také rozšířenou realitu pro satelitní navigaci, připojení 5G a zjednodušený systém pro propojení vozu s aplikací MyBMW.

Různé ozdobné prvky, jako je ovladač iDrive, tlačítko zapalování a volič převodovky, jsou nyní k dispozici ve skle jako součást aplikace BMW Crafted Clarity, stejně jako u řady 5 a řady 7.

Z těchto větších vozů je převzat také nový sportovní volant a design větracích otvorů.

K dispozici jsou také nové designy ambientního osvětlení, které mohou řidiči signalizovat příchozí telefonní hovor nebo ponechání otevřených dveří.

Jako alternativa ke standardním látkovým sedadlům může být nová řada 3 čalouněna sedadly M Performtex. Ta je u standardních vozů volitelná, ale u M340i a nové M3 je součástí standardní výbavy.

Na přání je možné vybavit interiér některými novými obloženími, včetně tmavě grafitového matu, šedomodrého jasanového dřeva a karbonových a hliníkových vložek.

Cena

Nejprodávanější model značky se začne vyrábět v červenci a ve Velké Británii se bude prodávat za cenu od 1 135 800 korun za sedan 320i a 1 188 243 korun za kombi 320i Touring.

Ty se budou prodávat společně s hybridním modelem 330e s cenou od 1 340 538 korun a variantou M340i, která bude stát o 342 261 korun více.

Zdroj: Autocar