Nové BMW řady 1 opouští od dieselu a manuální převodovky
BMW se v rámci nové nadupané modernizace a technologického osvěžení svého hatchbacku řady 1 vzdalo vznětových motorů a manuální převodovky.
Statistiky
V říjnu, kdy uplyne 20 let od uvedení nejprodávanějšího modelu na trh, přijde aktualizace v polovině životního cyklu, která má za cíl pokračovat ve vzestupu prodejů hatchbacku, jejichž počet loni vzrostl o 64%, píše server Autocar. Znamená to také, že řada 1 drží krok se svými rivaly Audi A3 Sportback a Volkswagenem Golf, které se letos dočkaly podobně výrazných změn.
Oba tyto vozy si stále zachovávají možnost manuální převodovky a Golf také stále nabízí dieselový pohon. BMW však věří, že právě díky jednoduchosti nabídky bude řada 1 atraktivnější než její konkurenti.
Ve Velké Británii nyní BMW nabízí hatch pouze ve třech specifikacích -120i Sport a 120i M Sport s výkonem 168 koní a M135i xDrive s výkonem 296 koní – u posledně jmenovaného čtyřválcového benzinového motoru s turbodmychadlem poklesl výkon oproti předchůdci o 6 koní.
Exteriér
Největší změnou modernizované řady 1 je nový přední nárazník který je podle německé značky je snížený, zeštíhlený a má hranatější design, který působí na silnici velmi sportovně. Zmizely také mřížky chladiče připomínající zuby, které byly nahrazeny něčím, co se více podobá řadě 3. Modernizace se dočkala i nová mřížka chladiče, jejíž design tvoří diagonální lišty na okrajích.
Modely 120i M Sport a M135 xDrive mají jednodušší, tmavý design mřížky chladiče. Oproti tomu na zadní části řady 1 se mnoho práce neudálo. Kromě nových dvoudílných zadních světel je největší změnou snížený nárazník (u modelů M Sport v černém provedení ve stylu difuzoru).
Díky těmto změnám se vůz prodloužil o skromných 42 mm na 4361 mm. Jeho ostatní rozměry zůstaly.
Interiér
Uvnitř se odehrála většina práce. Hlavní změnou je příchod 20 palcového zakřiveného displeje BMW. Ten je ovládán softwarem BMW OS 9 a zahrnuje jak digitální přístrojový displej, tak informační a zábavní systém. Počet fyzických tlačítek byl drasticky snížen, včetně tlačítek pro ovládání klimatizace. Tu, stejně jako většinu komfortních ovládacích prvků vozu, nyní najdete na dotykovém displeji infotainmentu. Vylepšení se dočkaly i materiály uvnitř, u modelů M Sport je nově k dispozici Alcantara. Nová sedadla údajně nabízejí lepší pohodlí na delší vzdálenosti.
Cena
Vzhledem k tomu, že nabídka byla zúžena na tři modely a základní výbava SE byla vypuštěna, cena se zvýšila přibližně o 72 000 korun.
Konečné údaje ještě o cenách zatím nebyly potvrzeny, ale očekává se, že řada 1 bude začínat na 898 000 korunách za 120i Sport a končit na 1 216 000 korunách za M135i xDrive.
Zdroj: Autocar