Nová Pagani Huayra Codalunga je krásná limitovaná edice Longtail Variant
Pagani vyrobilo Huayru Codalunga, prodlouženou variantu svého žádaného superauta. Pagani jej vyrobilo na přání dvou klientů, kteří na vytvoření nového vozu spolupracovali s oddělením Grandi Complicazioni, které se specializuje na jednorázové a limitované modely.
Nová Huayra Codalunga je superlimitovaná, Pagani vyrobilo pouze pět exemplářů, z nichž všechny jsou již prodány.
Vůz je inspirován závodními vozy Le Mans s dlouhými ocasy z 60. let. Dva klienti oslovili Pagani v roce 2018 s nabídkou longtailové varianty a více než dva roky spolupracovali s firmou na dokončení stylistického konceptu. Pagani poté vyrobilo modely v čtvrtinovém a plnohodnotném měřítku, které před zahájením výroby předvedlo klientům.
Výsledkem je Huayra Codalunga. Pagani vložilo do projektu rozsáhlé prostředky, aby zajistilo jeho soulad s celosvětovými předpisy, což je spousta práce pro pouhých pět vozů. Pod velkým zadním krytem motoru se skrývá silný dvanáctiválec V12, který dosahuje výkonu 840 koní a točivého momentu 1 100 newtonmetrů.
Pagani vzadu postrádá zadní mřížku, která odhaluje titanový výfukový systém s keramickým povrchem a hmotností pouhých 4,4 kilogramu. Je zakončen čtveřicí koncovek výfuku, které jsou pro Pagani charakteristické. Lehký výfuk přispívá k udržení pohotovostní hmotnosti na pouhých 1 290 kg. To je v tomto lehkém supersportu, který na karoserii používá pokročilé kompozitní materiály, hodně výkonu.
Zdroj: motor1.com