Nová generace Citroënu C4 bude inspirována radikálním konceptem Oli
Citroën C4 se dočká radikálního přepracování, které bude silně inspirováno žánrově odlišným konceptem Oli a upřednostní cenovou dostupnost a užitnou hodnotu, informuje portál AutoCar.
„Na silnice uvedeme vůz velmi podobný Oli,“ řekl šéf designu Citroënu Pierre Leclercq, když byl dotázán na roli miniaturního elektromobilu v budoucnosti francouzské společnosti. Vysvětlil, že nové supermini C3 a crossover C3 Aircross byly navrženy souběžně s Oli a že ovlivní další vůz, který přijde později a bude zcela výjimečný.
Produktový šéf Citroënu Laurence Hansen naznačil, že myšlenky konceptu, a tedy i jeho případné věrné ztvárnění, by se mohly v celé modelové řadě značky plně projevit až v roce 2026 nebo 2027, protože typický vývojový cyklus produktů trvá přibližně pět let.
Rodinný hatchback C4 bude v té době po faceliftu v polovině životního cyklu, který proběhne letos, nahrazen novým modelem, což z něj dělá nejlogičtějšího kandidáta na obnovu s příchutí Oli. Tento facelift, který má být představen na říjnovém autosalonu v Paříži, přinese hranatější nárazníky a světelné znaky inspirované modelem Oli, ale nepředpokládá se, že by přinesl radikální technické změny.
Smart Car
Vzhledem k tomu, že nový C4 je cenově dostupný a užitkový, bude pravděpodobně využívat platformu Smart Car mateřské společnosti Citroënu Stellantis, která je zaměřena na cenově výhodné vozy.
Podle informací byly nedávno zahájeny konstrukční práce na rozšířeném portfoliu modelů založených na této platformě, které navazují na první část zahrnující modely C3, C3 Aircross, Fiat Grande Panda a Vauxhall Frontera.
Generální ředitel Citroënu Thierry Koskas ocenil flexibilitu platformy a potvrdil, že Citroën ji využije k uvedení větších vozů, a naznačil plány na nový model mezi C3 Aircross a novou generací SUV C5 Aircross.
„Vůbec nejsme na konci vývoje, který máme na platformě Smart Car,“ řekl Koskas. „Budou na ní založeny další vozy.“
Zdroj: AutoCar