Nová elektrická Škoda Combi. Překoná česká alternativa k VW ID.7 německý originál?

Přidat na Seznam.cz

Před několika měsíci se česká značka veřejně zavázala, že v příštích třech letech uvede na trh čtyři nové a dva modernizované elektromobily. V první fázi půjde o kompaktní crossovery, tentokrát nás ale bude zajímat bateriový kombík velikosti Octavie, který by měl vynikat tím, čím byla Škoda vždy proslulá.

Dva v úvodu zmíněné faceliftované elektromobily už znáte. Jsou to samozřejmě Enyaq a Enyaq Coupé, tedy pokud je můžeme považovat za samostatné modely. Jejich design bude přepracován podle nového stylistického směru Modern Solid, který jste měli možnost vidět na koncepčním SUV Vision 7S.

Stejným směrem (co se týče linií a detailů) se vydá i vůz, který bychom mohli nazvat elektrickou Octavií iV Combi.

Menší alternativa ID.7

Co se týče typu karoserie, půjde o model vyvinutý speciálně pro evropské zákazníky, kteří jsou bez ohledu na obrovskou oblibu crossoverů a SUV stále ochotni kupovat vozy této třídy, zatímco v jiných částech světa jsou kombíky spíše výjimkou.

Některá média (například nizozemský AutoWeek, který zveřejnil několik zajímavých ilustrací) celkem logicky spekulovala o tom, že by chystaný český elektromobil mohl být zajímavou alternativou k Volkswagenu ID.7.

Pravdou je, že mladoboleslavský bateriový kombík bude menší než elektrický nástupce Passatu. Zatímco ID.7 je dlouhý 4,96 metru, „Octavia iV“ s délkou 4,7 metru bude o třídu nižší. Existují však náznaky, že to bude pouze do vnějších rozměrů. Nová elektrická Škoda má nabídnout podobný vnitřní prostor jako větší VW a její zavazadlový prostor má být dokonce větší.

Dnes již klasická Octavia Combi čtvrté generace nabízí zavazadlový prostor o objemu 640 litrů a 1700 litrů po sklopení zadních sedadel, ale elektrická verze půjde ještě dál. Díky delšímu rozvoru a modulární platformě vyvinuté pro elektromobily by mohl maximální objem přesáhnout hranici 1 800 litrů. Otázkou tedy je, k čemu by zákazník ID.7 potřeboval.

Dojezd 600 až 700 km?

Asi bychom neměli zapomínat, že Němci připravují také pětidveřovou verzi ID.7, pravděpodobně s tradičním názvem Variant. Očekáváme, že bude o něco větší, ale Škoda bude nepochybně kontrovat nižší základní cenovkou.

Technické detaily Octavie iV Combi a její specifikace můžeme jen odhadovat, ale nebylo by překvapením, kdyby vůz dostal 86kilowatthodinovou baterii z ID.7, kapacitu nabíjení 200 kWh a přesně v této verzi by již mohl být v kurzu dojezd kolem 700 km. Model s menší 77kilowatthodinovou baterií by pak teoreticky mohl zvládnout více než 600 km, což také není nejhorší.

Nejlepší na tom je, že nové elektrické kombi by nemělo být zároveň zastávkou pro tradiční Octavii se spalovacím motorem. Škoda se ji jistě bude snažit udržet na trhu co nejdéle, a to i kvůli vyšším cenám elektromobilů, takže si ani netroufáme odhadnout datum jejího konce.

Zdroj: redakce, autoweek.nl