Nová Dacia Spring EV je jeden z nejlevnějších elektromobilů
Objednávkové knihy na zcela nový model Dacia Spring se konečně otevřou 4. června. Se zaváděcí cenou pouhých 435 000 Kč je jedním z nejlevnějších elektromobilů, píše portál AutoExpress.
Jediným elektromobilem, který nyní stojí méně než Spring, je Citroen Ami za přibližně 232 000Kč, ale to je dvoumístná čtyřkolka, nikoliv technicky vzato auto.
Pohonné jednotky, baterie a nabíjení
Spring je nabízen se dvěma pohonnými jednotkami Electric 45 a Electric 65, které, jak jejich názvy napovídají, produkují 44 koní, resp. 64 koní z jednoho elektromotoru. Zrychlení 0-100 km/h trvá 19,1 sekundy se základním motorem nebo o něco méně ledových 13,7 sekundy s výkonnějším nastavením.
Obě vozidla jsou poháněna 26,8kWh baterií, která zajišťuje dojezd až 220 km nebo 300 km pokud jezdíte výhradně po městě. Dobití baterie z 20 na 100 % trvá pouhé čtyři hodiny ze standardního 7kW veřejného nebo domácího dobíjecího místa nebo 11 hodin, pokud použijete domácí zásuvku.
Možnost nabíjení stejnosměrným proudem je vyhrazena pro modely nejvyšší výbavy a umožňuje dobít vůz z 20 na 80 % za 45 minut.
Ceny, úrovně výbavy a výbava
Základní výbava Expression je k dispozici s oběma motory, přičemž silnější motor zvyšuje cenu modelu Spring o 30 000 Kč. Standardní výbava zatím zahrnuje sedmipalcový digitální přístrojový panel, manuální klimatizaci, tempomat, omezovač rychlosti, držák chytrého telefonu s blízkým USB portem pro nabíjení a zadní parkovací senzory.
Nová Dacia Spring má oproti původnímu modelu také několik dalších asistenčních prvků pro řidiče, které zajišťují splnění nejnovějších evropských bezpečnostních norem GSR2. Každý model Spring je vybaven pokročilým systémem nouzového brzdění, který zahrnuje detekci vozidel, chodců, cyklistů a motocyklů, rozpoznávání dopravních značek, asistenta pro změnu jízdního pruhu a udržování v jízdním pruhu, upozornění na pozornost řidiče a funkci nouzového volání.
Uvnitř vozu Spring je zhruba 31 litrů úložného prostoru a 308 litrů zavazadlového prostoru, který se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1004 litrů. Dacia bude jako příslušenství nabízet také flexibilní kufr, který poskytne dalších 30 litrů prostoru pod kapotou a který by mohl být ideální pro nabíjecí kabely.
Zdroj: AutoExpress