Nejméně poruchová ojetá vozidla tohoto roku. Výsledky překvapí
Letošní zpráva TÜV 2023 vychází z údajů z 9,6 milionu kontrol provedených v Německu od července 2021 do června 2022. Je to jeden ze zdrojů informací pro ty, kteří hledají ojetý vůz.
TÜV seskupuje vozy podle stáří a určuje procento vadných kusů z celkového počtu vozů daného modelu a ročníku. Čím je nižší, tím je model spolehlivější. Instituce zohledňuje závady zjištěné při kontrolách, které představují vážné riziko pro bezpečnost provozu.
Zpráva TÜV 2022: jak vzniká a co ukazuje?
Zpráva TÜV je vypracována na základě údajů shromážděných při pravidelných technických prohlídkách osobních automobilů ve stanicích technické kontroly v Německu. Největší podíl na těchto kontrolách má Německý svaz technických kontrol.
Kontroluje se účinnost brzd, tlumičů, osvětlení, podvozku, pneumatik, výfukového systému a pozornost je věnována pokročilosti korozních procesů u bezpečnostně kritických komponentů. Je důležité, aby každá zkouška probíhala stejným způsobem a zahrnovala stejný soubor kontrolních činností. Tímto způsobem lze objektivně a zcela srovnatelně posoudit každý vůz, který opustí zkušební stanici. Pro statistiku se berou pouze údaje o závažných závadách a konečný výsledek je určen podílem vozů se závažnými závadami na celkovém počtu testovaných modelů.
Ne všichni majitelé aut najdou svá auta
Ne všichni majitelé automobilů najdou své vozy v tabulkách zprávy TÜV. Ti, kteří plánují koupi ojetého vozu a chtějí si ověřit jeho umístění v žebříčku nehodovosti, mohou být také překvapeni absencí konkrétního modelu. TÜV bere v úvahu pouze modely, které prošly nejméně 10 000 technickými kontrolami. Pokud tato podmínka není splněna, vůz se do zprávy TÜV jednoduše nezařadí. To se netýká pouze těch vozidel, která jsou na trhu vzhledem ke své raritě zastoupena v malém počtu kusů. Problém se týká i vozů, které jsou populární na jiných evropských trzích, ale v Německu se oficiálně nenabízejí nebo jsou tam populární jen okrajově.
A jaké jsou tedy výsledky?
Nejméně poruchových vozů ve věku 2 až 3 roky
- Mercedes třídy B (2,0 %)
- Mercedes GLC (2,3 procenta)
- Volkswagen Golf Sportsvan (2,3 %)
- Audi Q3 (2,4 %)
- Audi Q2 (2,6 %)
Nejméně poruchových vozů ve stáří 4 až 5 let
- Porsche 911 (2,7 %)
- Mercedes SLC (4,1 %)
- Audi Q2 (4,5 %)
- Mazda CX-3 (4,6 %)
- Volkswagen Golf Sportsvan (2,6 %).
Nejméně poruchových vozů ve stáří 6 až 7 let
- Porsche 911 (3,5 %)
- Suzuki Vitara (7,2 %)
- Volkswagen Golf Sportsvan (7,3 %)
- Mercedes třídy B (7,8 %)
- Porsche Cayenne (7,9 %)
Nejméně poruchových vozů ve stáří 8 až 9 let
- Porsche 911 (4,6 %)
- Audi TT (9,4 %)
- Mercedes SLK (10,3 %)
- Mercedes třídy B (11,0 %)
- Porsche Cayenne (11,1 %)
Nejméně poruchových vozů ve věku 10 až 11 let
- Porsche 911 (6,6 %)
- Audi TT ( 11,6 %)
- Mercedes SLK ( 12,2 procenta)
- Mini Countryman (13,9 %)
- Mercedes třídy B (14,2 %)
Zdroj: TUV