Nejhorší ojetá auta, kde nákupem zaručeně uděláte chybu. Část III.

Přidat na Seznam.cz

Spousta lidí zná ten pocit, kdy radost z nákupu vozu trvá do prvního servisu, kdy se ukáže, že první oprava odpovídá nebo převyšuje kupní hodnotu. Podívejte se na náš seznam nejhorších ojetých vozů a jejich verzí za posledních zhruba dvanáct let.

V druhém díle jsme vám také ukázali vozy, kterým je třeba se raději vyhnout. Nyní pokračujeme s dalším seznamem vozů, u kterých opravy převyšují jejich kupní cenu.

Spěch při vývoji, nedbalost konstruktérů nebo drastické zkrácení řádných silničních testů před uvedením nového modelu na trh. To jsou hlavní příčiny selhání výrobců, kterých jsme v posledních letech svědky. Pokud je závada velmi závažná nebo teoreticky ohrožuje bezpečnost, pak jsou vozy opravovány na náklady výrobce (v záruce nebo v rámci kampaně). Bohužel jsou to často kupující kdo musí nést finanční důsledky.

Volvo XC90 2002-2014

Verzi se špičkovým benzinovým motorem 4.4 V8 hodnotíme velmi špatně. Tento motor vyvinula společnost Yamaha speciálně pro model XC90. Motor 4.4 V8/315 k se objevil v roce 2004 a byl poměrně oblíbený. Perfektně se hodil do vlajkové lodi SUV značky Volvo. Bohužel se ukázalo, že tento motor se potýká s rychle se opotřebovávajícím ložiskem vyvažovacího hřídele. Oprava pravděpodobně nepřipadá v úvahu, takže zbývá pouze nákup použitého motoru. A tady musíte doufat, že ho nebude trápit stejný problém. Dále jsou tu problémy s automatickými převodovkami a převodovkami 4×4 a to znamená vysoké náklady na opravy!

Volkswagen Touareg 2002-2010

Toto vůbec první SUV značky Volkswagen dodnes dokáže zaujmout svou lehkou terénní zdatností, bohatou výbavou a monstrózními motory (např. W12 a V10). Velmi působivé jsou také možné poruchy a náklady spojené s jejich odstraněním. Příkladem jsou diesely 2.5 R5 a 5.0 V10, které mají tendenci se zadírat (někdy i po ujetí méně než 200 000 km). Příčinou je nestálá vrstva slitiny nanesená na stěny válců přímo v hliníkovém bloku. Poškozený motor nelze opravit broušením a výměnou dílů. Tady lze vyměnit jen drahé pouzdro válce! Problémy mají i benzínové motory. Kromě toho jsou hodně poruchové také převodovky, pohon 4×4 a elektronika.

Subaru Forester III 2008-2013

Předchůdce šel příkladem, pokud jde o životnost, zejména mechaniky. Dobře udržované exempláře bez koroze (vážný problém 1. a 2. generace) a s nízkým počtem najetých kilometrů i dnes stojí za zájem. Nástupce měl být ještě lepší, větší, vyspělejší a modernější, vybavený prvním dieselovým boxerem na světě. A zatímco k celkové koncepci Foresteru III nemáme žádné vážné výhrady, k životnosti vznětového motoru určité výhrady máme.

Zpočátku (po 40-50 tisících kilometrech) spojka způsobovala problémy (potíže s přenosem vysokého točivého momentu), které skončily spálením kotouče a poškozením.. Postupem času se začaly objevovat případy příliš velké axiální vůle klikového hřídele a také pootočených pouzder klikového hřídele. V obou případech je oprava spojena s generální opravou jednotky.

Toyota Avensis II 2003-2008

Podle mnoha mechaniků Toyoty je Avensis 2. generace nejhorší Toyotou posledních let. Nestabilní světlomety (běžné i xenonové), benzíny spalující velké množství motorového oleje (zejména 1.8, i když ani 2.0 není tohoto problému ušetřen), vadné diesely (jak starší s litinovým blokem, tak pozdější, s hliníkovým a řetězovým rozvodem), závity vylézající z čalounění sedadel a pohovky jsou nejčastější, i když ne jediné problémy, které se u tohoto modelu vyskytují.

Verze kombi se navíc potýkala s vadnými příčnými rameny na zadní nápravě a stále více vozů se potýká s korozí podvozku a kloubů. Vůle je také v převodce řízení. A přestože tento model vzbuzuje důvěru díky své značce, ve skutečnosti se může ukázat jako velmi problematický vůz.

Mazda 6 I 2002-2007

Zpočátku byla „šestka“ chválena pro svůj styl, dobré zpracování a dobré jízdní vlastnosti. Bohužel již po několika letech byly podběhy zadních kol rozežírány korozí a o něco později byl i podvozek napadán alarmujícím tempem. Dnes je velmi obtížné najít auto bez koroze a jediné, na co se lze spolehnout, je prevence předchozího majitele a provedení solidní ochrany proti korozi na vlastní pěst. Druhým zdrojem drahých poruch je vznětový motor 2.0, který má několik závažných závad a dokonce i zadření motoru.

Audi Allroad Quattro 2000-2005

S tímto vozem začaly být poměrně rychle problémy. Nejprve se objevily problémy s velmi oblíbeným vznětovým motorem 2.5 TDI. Po 100-150 tisících kilometrech se opotřebovaly vačkové hřídele, porouchalo se vstřikovací čerpadlo, selhal pohon olejového čerpadla, což vedlo až k zadření motoru.

Horší je, že odstranění těchto poruch se dnes počítá v desetitisících korun. Ano, motor byl postupně modernizován, ale většina problémů byla vyřešena až na konci výroby vozu. Kromě poruch motoru selhává vzduchové odpružení, v systému řízení se často objevují vůle, selhává elektronika. Údržba tohoto modelu je velice nákladná.