MotorGuru.cz
  • Nejnovější články
Zdroj

Nejhezčí nadčasové interiéry aut podle naší redakce

Alfa ROmeo, Bugatti, Saab

Podle mnohých je interiér nejdůležitější částí každého vozu. Koneckonců je to hlavně to, co vidíme, když sedíme za volantem. Neexistuje jediný recept na dokonalý kokpit, ale pokusili jsme se vybrat některé z nejzajímavějších návrhů.

Alfa Romeo 159/Brera

Ergonomické, nadčasové a především krásné. Toto je kokpit vozu Alfa Romeo 159/Brery. Italským designérům se podařilo skloubit praktičnost a použitelnost s velkým množstvím sportovního stylu. Výsledkem je design, který by se hodil do jakéhokoli supersportu stejně dobře jako do Alfy segmentu D.

Velkorysá středová konzole obrácená k řidiči nenechává nikoho na pochybách a hodiny zasazené hluboko v palubovce připomínají, jak krásné byly jednoduché detaily před érou bezduchých displejů. Jedná se o zdaleka nejlepší interiér v dostupné kategorii a jeden z nejkrásnějších celkově.

  • Foto: Alfa Romeo

Bugatti Chiron

Není umění vytvořit z luxusních materiálů interiér, který vypadá dobře. Trik spočívá ve vytvoření tvarů, které jsou krásné samy o sobě, zatímco materiály pouze zdůrazňují kvality designu. Podle našeho názoru má takový interiér Bugatti Chiron.

Úžasná křivka rozdělující kabinu na dvě části, minimalistická středová konzole, futuristická, ale ne tak přehnaná jako u Paganiho hodin a volantu. A pak jsou tu dokonale prolnuté hrany, které vytvářejí tvary, jež na sebe navazují. Vynikající materiály a hrdá číslice 500 na tachometru dokonale dotvářejí design. Interiér Chironu, v některých ohledech podobný interiéru Carrery GT, nemá konkurenci.

  • Foto: Bugatti

Mercedes SL W113

Vraťme se do doby, kdy se místo plastů a klavírní černé používaly kovové, kožené a nekonečně chromované interiéry. Toto je Mercedes SL W113. U tohoto vozu potěšení nezačíná, když ho řídíte, ale když usednete za volant a objevíte mistrné zpracování každého detailu.

Přitom všem se neztratil důležitý faktor, kterým je pohodlí při obsluze. Vše je precizní, hodiny a ukazatele jsou velké a dobře čitelné, nicméně některé prvky, jako je páka pod pravou nohou nebo ovládání dálkových světel levou nohou pomocí tlačítka vedle pedálů, mohou být překvapivé. Je však třeba říci, že ačkoli se jednalo o počátek 60. let, byla již tehdy věnována pozornost bezpečnosti a to instalací sloupku řízení a odstraněním všech ostrých hran přístrojové desky. Skutečná pastva pro oči.

  • Foto: Daimler

Bugatti 16C Galibier

Jednotná definice umění neexistuje, ale pokud bychom ji hledali v automobilovém světě, byla by asi nejlepším příkladem tato. Palubní deska Bugatti 16C Galibier. Kokpit svým tvarem připomíná loď, máme zde charakteristický střih, táhnoucí se i přes strop. Někdo může říct, že symetrický interiér je lenost designéra, ale v takové kombinaci se vše spojuje a vypadá jednoduše krásně.

  • Foto: Bugatti

Pagani Huayra BC Roadster

Italská estetika často nebezpečně balancuje na hranici umění a kýče. To se projevuje v práci italských módních domů, v architektuře nebo v automobilovém průmyslu. Interiér vozů Pagani vzbuzuje extrémní pocity. Někteří jej považují za kýč. Ale my však považujeme kabinu modelu Huayra za nejkrásnější v historii automobilismu.

Toto ukazuje nevyzpytatelnost značky Pagani, která na palubní desku propašovala řadu ne zcela zřejmých detailů. Otáčkoměr nad tradičními hodinami neukazuje počet ujetých kilometrů, ale dobu chodu motoru vyjádřenou v hodinách. Je to jeden z mnoha odkazů na předválečné letecké tradice, které se prolínají celým vozem Huayra (včetně jeho názvu). Tlačítka klimatizace vypadají jako klávesy klarinetu, a to je další Paganiho celoživotní, jen neznámá vášeň.

Odhalený mechanismus řazení se skládá ze 67 součástí. Ale právě proto je tento projekt tak výjimečný: je plodem nespoutané, jedinečné vášně jednoho umělce. I když je to trochu kýč.

  • Foto: Pagani

Saab 9–5

V posledních letech švédský přístup k designu triumfuje po celém světě. i když ne vždy se to týká automobilového průmyslu. V modelu 9-5 však Saab předvedl interiér, který nás zaujal a který je zajímavý i dnes. Především je třeba poznamenat, že v případě švédského modelu je tvar přístrojové desky výsledkem celkové myšlenky, nikoliv souhrnem náhod.

Středová konzole je spojena s pouzdrem hodin jedinou plochou. Celá je mírně natočená k řidiči. Po prvním faceliftu zmizela ze středové konzoly některá tlačítka a nahradil je barevný displej. I když byla tlačítka klimatizace nahrazena pohodlnějšími a příjemnějšími ovladači až při druhém faceliftu, stále si není na co stěžovat. Saab se také rozhodl přidat několik vychytávek, které u konkurence nenajdete. Funkce Noční panel vypnula osvětlení všeho kromě rychloměru. Ideální pro jízdu v noci. Zapalování bylo umístěno mezi předními sedadly.

  • Foto: GM

Zajímavostí byl asymetricky kalibrovaný tachometr. Při nižších hodnotách je stupnice širší a při vyšších se zužuje. Proč Ve Švédsku byly pokuty za překročení rychlosti v zastavěných oblastech již dříve vysoké. Ukazuje se, že před nimi může chránit i design interiéru vozu.


Redaktor: Petr Vyhnánek

NoPeace

Krádeže katalyzátorů zašly příliš daleko. V sázce je větší ochrana a přísnější zákony

kaboompics

Autobaterie musí vydržet déle než 5 let. Stačí jednoduché věci a pár minut

SElephant

5 nejlepších způsobů použití WD40 v autě II.

Zdroj

Sedan s třemi řadami sedadel od Volva, který milovali němečtí komunisti. Co to bylo za auto?

Zdroj

Které ojetiny nejvíce korodují? Podívejte se na seznam a dejte si na ně pozor

Zdroj

Inspirací pro vznik zásadního modelu Quattro byl terénní vůz s pohonem všech kol, který Audi postavilo pro německou armádu

Zdroj

Auto na dvě poloviny. Takhle si představovali automobilovou bezpečnost v USA před 60 lety

cars parked in front of building during daytime

Šílené ceny ojetých vozů hovoří jasně. Němci přesně spočítali, o kolik se trh zbláznil

Zdroj

Ojetá Audi A4 B9. Decentní revoluce


  • Zdroj: Alfa Romeo
Foto:

Čtěte také

  • NoPeaceKrádeže katalyzátorů zašly příliš daleko. V sázce je větší ochrana a přísnější zákony
  • kaboompicsAutobaterie musí vydržet déle než 5 let. Stačí jednoduché věci a pár minut
  • SElephant5 nejlepších způsobů použití WD40 v autě II.
  • ZdrojSedan s třemi řadami sedadel od Volva, který milovali němečtí komunisti. Co to bylo za auto?
  • cars parked in front of building during daytimeŠílené ceny ojetých vozů hovoří jasně. Němci přesně spočítali, o kolik se trh zbláznil

MotorGuru.cz
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© MotorGuru.cz 2022
Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout“ vyjadřujete souhlas s použitím VŠECH souborů cookie.
Cookie nastaveníPřijmout
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIT A PŘIJMOUT