Mercedes představil hyperautomobil. Bude mít motor F1 o výkonu 1049 koní a maximální rychlost 352 km/h
Pět let po představení prototypu a tři roky poté, co se měl původně začít vyrábět, je dlouho odkládaný hyperautomobil Mercedes-AMG One konečně připraven na svou premiéru.
Model One používá stejný 1,6litrový přeplňovaný motor V6 jako několikanásobný vítězný monopost Mercedesu v F1, který sám o sobě dosahuje výkonu 566 koní. Motor točí 11 000 otáček za minutu, ačkoli omezovač otáček v modelu One je nižší než v závodní verzi. Obsahuje turbodmychadlo a turbodmychadlo připojené k hřídeli, na níž je namontován elektromotor o výkonu 121 koní, píše server CNet.
Sedmistupňová automatizovaná manuální převodovka modelu One byla navržena speciálně pro tuto pohonnou jednotku. Pohon modelu One je však o několik stupňů lepší. Dva elektromotory o výkonu 161 koní jsou umístěny na přední nápravě a třetí motor o výkonu 161 koní je namontován přímo na motoru a spojen s klikovým hřídelem, takže One má pohon všech kol s možností vektorování točivého momentu.
Celkem tedy čtyři elektromotory
Celkový výkon je 1 049 koní, což je nejvíce ze všech vyráběných Mercedesů. To vše je spojeno s 8,4kilowatthodinovou baterií, díky které má plug-in One dojezd 18 km. Přebytečný výkon lze poslat do dalších tří elektromotorů a zvýšit tak výkon. K dispozici je šest různých jízdních režimů včetně plně elektrického. Vozidlo One se nejprve spustí v elektrickém režimu, přičemž motor se zapne až po předehřátí katalyzátorů.
Ve standardním režimu Race Safe je motor používán pouze v případě potřeby vyššího výkonu, zatímco v režimu Race je motor neustále v chodu a dobíjí baterii. Race Plus umožňuje aktivní aerodynamiku, snižuje odpružení a mění naladění hnacího ústrojí, zatímco Strat 2 dále zpevňuje podvozek a uvolňuje plný výkon všech čtyř motorů. Nakonec si majitel může nastavit individuální režim podle svých představ. Mercedes uvádí, že One zrychlí z nuly na 100 km/h za 2,9 sekundy a na 200 km/h dosáhne za 7 sekund. Maximální rychlost je 352 km/h.
Nejrychlejší sériově vyráběný Mercedes všech dob
Má mohutné karbon-keramické brzdy s ABS a až 80 % brzdné energie může být vráceno zpět do baterie pomocí rekuperačního brzdění. Hořčíková kola mají aerodynamické kryty z uhlíkových vláken a jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2R M01, které byly vyvinuty speciálně pro model One. Další novinkou je víceprvkové zavěšení s adaptivními tlumiči, hydraulicky nastavitelnou světlou výškou a speciálními přítlačnými vzpěrami ve směru jízdy, které zvyšují tuhost a snižují naklánění.
Design je stejný jako u prototypů, karoserie z uhlíkových vláken obsahuje několik odvážných aerodynamických řešení. Vpředu jsou aktivní klapky a dvoudílné zadní křídlo má také nastavitelnou klapku. Dvoumístný interiér má jen velmi málo výstřelků. Obdélníkový volant ve stylu F1 je vybaven ovládacími prvky a řadou tlačítek a přepínačů, včetně devítistupňového ovladače kontroly trakce.
Opěradla sedadel jsou nastavitelná pouze do dvou poloh, ale sloupek řízení je elektricky nastavitelný a pedály lze mechanicky posouvat do 11 poloh. Na středovém tunelu je odkládací prostor, porty USB a několik dalších spínačů. Na palubní desce je dvojice 10palcových displejů, z nichž jeden slouží jako sdružený přístroj a druhý je dotykový displej infotainmentu. Vyrobeno má být pouze 275 kusů modelu One, všechny jsou již předobjednány a cena jednoho kusu činí téměř 3 miliony dolarů, v přepočtu cca 66 milionů korun.
Zdroj: cnet.com