Luxusní Lexus LM míří do Evropy. Hybridní pohon a systém 4×4 posouvají luxusní transportér vpřed
Pokud se alespoň trochu orientujete v japonských sériových vozech prodávaných v Asii, luxusní dodávka Toyoty vás pravděpodobně nepřekvapí. Pod názvem Alphard se prodává již více než 20 let, a od roku 2019 dokonce jako Lexus LM ve své třetí generaci. Skutečným a řádně velkým překvapením je ale fakt, že nejnovější čtvrté vydání, které Japonci právě představili v Šanghaji, dorazí také do Evropy. A ne, není to vtip. LM se bude skutečně prodávat i na Slovensku, kde bude cílit na zákazníky Mercedesu třídy V a nového VW Multivan.
Samozřejmě v oficiální tiskové zprávě Lexusu a v jakýchkoli dalších informacích o značce bude „dodávka“ nevysloveným termínem. V anglické verzi LM se píše „luxury mover“, tedy luxusní přepravník, ale zde bude prezentován jako „luxusní víceúčelové vozidlo“.
Mluvit v tomto případě o užitkovém voze by byl vlastně opravdu nesmysl. Nic podobného jako pokovenou dvoumístnou verzi s písmenem L na masce chladiče na silnici nečekejte. Vůz je navíc postaven na platformě TNGA-K, kterou používají také nové modely Lexus RX, NX, ES a Toyota RAV4 a Highlander.
Nový model bude k dispozici v jedné verzi nazvané LM 350h, což je hybridní technologie, kterou najdete zabalenou také v modelech NX a RX 350h. Jejím srdcem je 2,5litrový atmosférický zážehový čtyřválec, který spolupracuje s dvojicí elektromotorů. A protože ten je umístěn u zadní nápravy, bude Lexus LM také vozem s pohonem všech kol, nebo využije systém E-Four s elektronicky řízeným pohonem všech kol.
Vůz nabídne systémový výkon 184 kW, tedy 250 koní, a kumulativní maximální točivý moment 239 newtonmetrů v rozmezí 4300 až 4500 otáček za minutu. Podrobné dynamické parametry v tuto chvíli neznáme, ale výrobce uvádí maximální rychlost 190 kilometrů v hodině.
Abyste si udělali představu o tom, jak velký tento Lexus bude, vězte, že má délku 5130 mm, šířku 1890 mm, výšku 1945 mm a rozvor náprav rovné tři metry. Kabina bude upravena tak, aby poskytovala prostor buď sedmi, nebo jen čtyřem cestujícím, přičemž v druhém případě půjde o koncepci srovnatelnou s nejluxusnějšími limuzínami nebo leteckou dopravou vyšších tříd.
Pokud tomu nevěříte, stačí se podívat, kolik místa získá dvojice sedící vzadu a co najdete ve výbavě. Kromě sklopných sedadel s vyhříváním, ventilací a vzduchovou bederní opěrkou máte k dispozici také systém aktivního potlačení hluku, přepážku mezi přední a zadní částí kabiny, v níž je umístěn 48palcový monitor a elektronicky stmívatelný skleněný panel.
Audiosystém Mark Levinson 3D Surround Sound využívá 23 (!) reproduktorů, ale kromě zmíněné obrazovky máte k dispozici také bezdrátová sluchátka, nechybí sdílení obsahu s mobilními telefony nebo tablety posádky na velkém displeji, ale posádku potěší také výklopné stolky, bezdrátové nabíječky, hromada konektorů, lampičky na čtení, lednička a praktický držák na deštníky.
Na ceny nového Lexusu LM si budete muset počkat, protože automobilka (včetně slovenského zastoupení značky) již potvrdila, že nový vůz bude v Evropě k dispozici od podzimu 2023.
Zdroj: redakce, Toyota