Lexus okořenil nudný crossover motorem z GR Corolla
Po ojedinělém představení v lednu na tokijském autosalonu 2024 se tento výkonný crossover nyní prodává v Japonsku. Má stejnou pohonnou jednotku G16E-GTS, která před několika lety původně debutovala v modelu GR Yaris. Jedná se o 1,6litrový přeplňovaný tříválcový agregát s výkonem 300 koní a točivým momentem 295 N.m, který se vyrovná hot hatchům, informuje portál Motor1.
Z nuly na sto za 5,2 sekundy
Stejně jako Yaris 2024 GR, který se také nedostane do prodeje, je nabízen se šestistupňovou manuální i osmistupňovou automatickou převodovkou. Druhý z nich zatím není v GR Corolla k dispozici, ale objednávkový list zveřejněný na fóru GR Corolla naznačuje, že se brzy objeví. Lexus uvádí zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, aniž by však uvedl, s kterou z obou převodovek. V nedávném testu dosáhl GR Yaris téměř identického času z 0 na 100 km/h s oběma převodovkami.
Váží jeden a půl tuny
Stejně jako u ostrých hatchbacků je LBX Morizo RR záležitostí s pohonem pouze všech kol. Jezdí na 19palcových kovaných kolech s pneumatikami 235/45 R19 a s manuálem váží 1440 kg. Pokud zvolíte automatickou převodovku, bude to znamenat 14 kg navíc. Zajímavé je, že sportovní derivát je o 0,6 palce širší než běžný hybrid LBX a sedí o 0,4 palce níže.
S délkou 420 cm a šířkou 184 cm se řadí mezi GR Yaris a GR Corolla. Lexus vylepšil brzdy, aby odpovídaly většímu výkonu, a přidal mírně agresivnější kit karoserie spolu s dvojitým výfukem, aby jej oddělil od standardního LBX. Uvnitř dostane LBX Morizo RR přední sedadla obepínající tělo a řadicí páku.
LBX je prvním modelem mimo značku Toyota, který dostane malý, ale výkonný tříválcový motor. V ideálním případě si najde cestu pod kapotu sportovního vozu, který by byl lehčí než hatchbacky a tento crossover.
Zdroj: Motor1