Lamborghini Huracan STO. Z trati rovnou do ulic
Nejnovější verze modelu Huracan nesoucí označení STO je navržena tak, aby poskytovala téměř stejný zážitek z jízdy jako skutečné závodní auto GT3. Vůz bude na trhu debutovat na jaře 2021.
Huracan STO vypadá, jako by měl typický track bodykit, a je to také pravda. Nově vyvinutá aerodynamika vede vzduch nejprve vstupy do předního nárazníku a poté vytlačuje vzduch nad automobilem velkými otvory v kapotě. Další přívod vzduchu je umístěn v zadní části střechy. Zadní část vozu je korunována obrovským křídlem s manuálním nastavením. Co není vidět, je skutečnost, že přes 75 % karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken. Lamborghini celkově klade velký důraz na to, aby byl vůz co nejtenčí.
To je patrné také v interiéru, který do značné míry opustil povrchovou úpravu a čalounění a zanechal prázdné plochy. Například dveřní panel vypadá, jako by byl vyroben z jednoho karbonového panelu. Výsledkem je, že vůz váží pouze 1 339 kg, což je o 43 kg méně než u verze Performante.
Huracan STO je poháněn známým 5,2-litrovým atmosférickým motorem V10 s výkonem 640 koní. Vůz zrychlí na 100 km / h za 3 sekundy a na 200 km / h za 9 sekund. Maximální rychlost je 310 km / h. Jak se na tento vůz hodí, síla jde výhradně na zadní nápravu prostřednictvím 7-stupňové dvouspojkové převodovky.
Keramické brzdy s kotouči o průměru 390 mm vpředu a 360 mm vzadu poskytují odpovídající brzdnou sílu. Brzdná dráha od 100 km / h je pouze 30 m.