Kia EV6 chránila Jagův krk před tramvají. Výsledky Euro NCAP potvrdily kvalitu vozu
Dalším vozem, který byl zdevastován v posledním kole crash testů známého nezávislého evropského konsorcia, byl korejský elektromobil, který před dvěma týdny zachránil krk české hokejové hvězdě. Jaromír Jágr dostal z nepozornosti pořádnou ránu do dveří řidiče tramvaje, ale kromě menšího psychického šoku se mu nic nestalo.
A jak dopadla Kia EV6 v testech Euro NCAP podle normy? Vůbec se nemá za co stydět a až na pár drobných problémů si zaslouženě odnáší plný počet hvězdiček, jak píše server NCAP.
Ochrana dospělých
Velký hatchback poháněný bateriemi získal úctyhodných 90 % a v zásadě mu lze po přečtení hodnocení Euro NCAP vytknout jen několik drobností. Především je třeba říci, že po čelním nárazu do deformovatelné překážky zaznamenaly senzory figuríny na sedadle řidiče hraniční hodnoty deformace hrudníku a totéž platí pro levou nohu. Jinak však komisaři v zásadě neměli žádné zásadní výhrady a dokonce připouštějí, že EV6 bude při srážce s jiným vozem neškodným partnerem.
Ochrana dětí
Celkově sice Kia v této disciplíně získala o několik procentních bodů méně, přesněji 86 % všech bodů, ale zbarvení figurín imitujících posádku ve věku 6 a 10 let naznačuje, že EV6 v ochraně nejmladších cestujících exceluje. Výjimkou je boční náraz, kde senzory vyhodnotily naměřené zrychlení hlavy dítěte jako hraniční. Jinak však všechny ostatní naměřené údaje zůstaly v zeleném poli.
Ochrana chodců
Jak jsme naznačili v úvodu, elektrická Kia poskytuje vynikající ochranu cestujících, ale bezpečnost chodců při případném střetu je o něco horší. EV6 proto získává 64 % bodů. Jak je pro dnešní automobily typické, jejich přední sloupky a často i přechod mezi kapotou a čelním sklem jsou příliš tuhé na to, aby po nárazu do těchto míst poskytly chodci nebo jeho hlavě dostatečnou ochranu. Kromě toho má však korejský vůz také příliš tuhou přední hranu kapoty, takže hrozí i reálné riziko poranění pánve. Ani systém autonomního nouzového brzdění nebyl ideální, protože technologie měla problém zaregistrovat chodce na přechodu při odbočování.
Asistenční systémy
Rozsah elektronické výbavy modelu EV6 a její fungování zajistily tomuto elektromobilu 87 % všech dostupných bodů. Euro NCAP uvádí, že v testech reakcí na jiná vozidla v provozu si Kia vedla dobře a ve většině případů se vyhnula nehodě. Z podrobných výsledků a grafů vlastně není příliš jasné, proč tento vůz nezískal ještě vyšší hodnocení. Zdá se, že ztratil body za absenci detekce obsazení sedadla řidiče, ačkoli systém připomínání nezapnutých bezpečnostních pásů (vizuální i zvukový) ve voze samozřejmě nechybí.
Zdroj: euroncap.com