Je to řádný off-road! Mercedes driftuje s elektrickou třídou G na zamrzlém jezeře. Každé kolo má vlastní motor
Mercedes – Benz slibuje, že chystaný model EQG, známý jako elektrická třída G, je pořádný off-road. Vzhledem k tomu, že vypadá téměř stejně jako model ICE, není důvod o tom pochybovat. Díky tomu, že každé kolo dostane vlastní motor, by elektrická verze mohla být schopnější, a mohla by zvládat stacionární otáčky.
Podívejte se na video, jak elektrická verze G zvládá jízdu na ledu
V tomto novém videu společnosti Mercedes-Benz se generální ředitel Ola Källenius vydal do své vlasti na hodnocení elektrického G, kde v zimním testovacím centru předvedl schopnosti třídy G. Navzdory ledu a sněhu se vyrovnaně vypořádává se slalomem a smykovou plochou.
Skutečná akce přichází na smykové dráze, Když je detekován prokluz. Zde generální ředitel vysvětluje, jak mohou jednotlivé motory vektorovat EQG a udržet ho pod kontrolou. Dokonce i při výrazném přetáčivém smyku se v kokpitu zdá být situace klidná. Po testu akcelerace na ledu, který podle Mercedesu trvá jen několik sekund, se Källenius vrhne na další akci bokem. Není jasné, jestli jsou v této části videa nastaveny nebo dokonce vypnuty stabilizační systémy, ale velké G nemá problém udržet spoustu protijedoucích zatáček.
Video končí krátkou jízdou na trailu mimo jezero, kde se nám dostane několika technických upoutávek. Elektrická třída G má nájezdový úhel 32 stupňů a výjezdový úhel 35 stupňů, což je o něco lepší než u současného modelu.
Model bude ještě letos
Od chvíle, kdy Mercedes poprvé představil elektrickou třídu G s konceptem EQG, uplynula už nějaká ta doba. Sériový model bude naštěstí debutovat ještě letos, i když konkrétní termín zatím nebyl sdělen.
Zdroj: Motor1