Jako dvouhlavá saň, tak vypadá Citroen Relay Back to Back. Dává ale smysl
Užitková vozidla nejsou nijak zvlášť zajímavá, ale tohle není typický pracovní kůň. Citroen Relay je značkovou verzí Fiatu Ducato a je nabízen v neobvyklé konfiguraci. Nazývá se příznačně Back to Back, a přestože může vypadat jako rychlý experiment ve Photoshopu jen tak pro radost, je skutečný a dává smysl, informuje portál Motor1.
Myšlenkou Relay Back to Back je snížení výrobních a přepravních nákladů. Dodávky jsou sešroubované na dočasné konstrukci a jsou šité na míru externím firmám, které vyrábějí obytné vozy, karavany nebo jiné typy speciálních vozidel, například pro vyprošťovací nebo záchranné služby. Tedy firmy si koupí dodávky a zadní část vozu si přimontují svoji.
Nižší náklady
Protože Citroen vyrábí dodávky bez obvyklé zadní části podvozku s kabinou, snižují se tím výrobní náklady a také výdaje na přepravu, protože Relay Back to Back zabírá méně místa než dva samostatné užitkové vozy Relay Chassis Cab. Dodávky mají pohon předních kol, není tedy třeba se po převzetí zbavovat žádných hnacích hřídelí.
Uživatelé si sami namontují zadní část
Podniky mají také větší svobodu při stavbě vlastních zadních částí, aniž by se musely podřizovat zadní části podvozku s kabinou dodávané automobilkou. Snížení složitosti nejen snižuje náklady, ale také omezuje plýtvání. Společnosti, které vyrábějí vozidla na bázi podvozku s kabinou, se již nemusí zabývat podvozkem s kabinou z výroby a mohou rovnou přejít k montáži vlastních zadních nástavců.
Citroen není jediný
Ačkoli to může vypadat divně, je to situace výhodná pro všechny. Také další značka Stellantis Peugeot, dělá totéž s mechanicky příbuzným modelem Boxer Back to Back. Tyto modely mají samozřejmě vlastní motory, převodovky, VIN a kdovíco ještě. Jsou to prakticky dvě dodávky spojené v příslovečném kyčelním kloubu pouze během přepravy.
Zdroj: Motor1