Golf už jenom na baterky. Toto budou poslední modely značky Volkswagen se spalovacím motorem

Přidat na Seznam.cz

To, že se řada evropských automobilek již vydala cestou výhradně elektrické mobility, není nic nového. Spalovací motory však měly zůstat v nabídce a investice do jejich vývoje měly růst až do roku 2025. Všeobecně se proto očekávalo, že Volkswagen bude i v nové generaci vybavovat tradiční modely spalovacími motory. To však není zcela pravda. Nový Golf se bude dodávat pouze jako elektromobil.

Šéf Volkswagenu Thomas Schäfer to prozradil v rozhovoru pro německý server Automobilwoche, v němž hovořil o budoucnosti značky. Ta podle něj leží ve vodách elektromobility, což znamená začátek konce modelů se spalovacím motorem. Podle něj je automobilka v závěrečné fázi představování nových modelů s konvenčními pohonnými jednotkami a podle všeho se jich už moc nedočkáme.

Poslední nový model s konvenčním motorem v roce 2025

Jedním z posledních nových modelů s konvenčním spalovacím motorem bude nový Passat, ovšem pouze ve verzi kombi, která bude mít premiéru spolu s novým Superbem ještě letos. A doplní ho nová generace Tiguanu. O rok později, tedy v roce 2024, je v plánu nový Tayron, který rovněž dostane tradiční pohonné jednotky, ale bude k dispozici pouze v Číně.

Poslední velkou novinkou, nebo spíše posledním novým modelem se spalovacím motorem, se v roce 2025 stane T-Roc. Poté už VW podle Schäfera žádný nový model s konvenčním pohonem nepředstaví. „T-Roc bude posledním novým modelem se spalovacím motorem v Evropě, který v současné době vidíme na obzoru. Samozřejmě, že ostatní modely se ještě dočkají výrazné produktové modernizace, ale po něm už žádné zcela nové vozy neplánujeme, alespoň zatím ne,“ potvrdil Thomas Schäfer.

Golf už jenom na baterky

To znamená, že nový Golf deváté generace se bude dodávat pouze v elektrické verzi, ačkoli se dlouho očekávalo, že jako poslední dostane spalovací motor. V roce 2024 má tento tradiční model projít zásadní modernizací, aby zůstal konkurenceschopný až do konce desetiletí. Pokud však dojde ke změně ve společnosti, pokud jde o přechod na elektromobily, nový Golf se spalovacím motorem Schäfer nevyloučil, ale nedává mu příliš šancí.

Thomas Schäfer mimo jiné naznačil, že Polo s příchodem emisní normy Euro 7 pravděpodobně skončí. To proto, že nové předpisy výrazně zvýší náklady na jeho vývoj a výrobu a podle šéfa Volkswagenu jej srazí na úroveň elektromobilu ID.2all, kde si nyní musí položit otázku, zda se jim výroba Pola vůbec vyplatí. Němci také plánují v roce 2026 představit kompaktní elektrický crossover, který by se mohl jmenovat ID.Tiguan. Tradiční název značky tedy s koncem spalovacích motorů nezmizí.

Zdroj: redakce, automobilwoche.de