Generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares odstoupí na začátku roku 2026
Mezitím dojde k otřesům ve vedení a jeden muž se stane generálním ředitelem značek Alfa Romeo a Maserati.
Rychlá degradace amerických značek
Říci, že Stellantis je v zoufalé situaci, by bylo slabé slovo. Prodeje ve Spojených státech klesají tak prudce, že prodejci obviňují Carlose Tavarese z „rychlé degradace“ amerických značek. V otevřeném dopise zaslaném generálnímu řediteli americká Národní rada prodejců Stellantisu varovala, že automobilový konglomerát čelí „katastrofě“. Nyní se dozvídáme, že velký šéf odstoupí, ale až na začátku roku 2026.
Tavares je prvním a jediným generálním ředitelem společnosti Stellantis, který byl do čela jmenován po fúzi skupiny PSA s Fiat-Chrysler Automobiles v roce 2021. Jeho pětiletý kontrakt vyprší na začátku roku 2026. Ačkoli se objevovaly zprávy, že by si mohl práci udržet déle, nebude tomu tak. Podle tiskové zprávy vydané společností Stellantis Tavares „odchází do důchodu po skončení svého funkčního období generálního ředitele na začátku roku 2026“.
Hledá se náhradník
Proces hledání náhradníka již byl zahájen a provádí jej zvláštní výbor správní rady, jemuž předsedá John Elkann, který je zároveň předsedou společnosti Ferrari. Stellantis říká, že potřebuje čas do konce příštího roku, aby vybral vhodného nástupce Tavarese. Elkann mezitím zdůrazňuje, že „představenstvo jednomyslně podporuje Carlose Tavarese a ohlášené rozhodné změny“.
Ptáte se, jaké změny to jsou? Davide Grasso a Jean-Philippe Imparato již nejsou generálními řediteli značek Maserati a Alfa Romeo. Výkonným ředitelem obou italských špičkových značek byl jmenován Santo Ficili. Grasso zůstane u Stellantisu, ale v jiné pozici. Co se týče Imparata, ten nyní zastává funkci provozního ředitele (COO) v regionu rozšířené Evropy, když nahradil Uweho Hochgeschurtze, který ze společnosti odchází. Imparato bude rovněž generálním ředitelem společnosti Pro One, obchodní části společnosti Stellantis.
Jinde Antonio Filosa pokračuje ve funkci generálního ředitele společnosti Jeep, ale převezme také povinnosti provozního ředitele (COO) pro Severní Ameriku, kde nahradí Carlose Zarlengu. Ten zaujme v rámci společnosti jinou pozici. Doug Ostermann se ujme funkce finančního ředitele a nahradí Natalii Knight, která odchází.
Tavares se v posledních týdnech vyjadřoval k dění ve Stellantisu. Ze špatných prodejů Maserati vinil špatný marketing. Generální ředitel také ukázal prstem na továrnu ve Sterling Heights v Michiganu, kde příliš mnoho vozů Ram potřebuje opravu hned poté, co opustí montážní linku. V souvislosti s tím Stellantis nedávno přiznal, že má nadbytek neprodaných vozů a snaží se zeštíhlit skladové zásoby.
Žádné ze 14 automobilových značek pod hlavičkou společnosti nehrozí, že by se ocitla na špalku. Tedy alespoň prozatím ne. Původní plán, který byl oznámen v roce 2021 a podle kterého měly všechny společnosti zůstat v provozu po dobu 10 let, stále platí. To znamená, že Stellantis bude mít i nadále trpělivost s Lancií, DS Automobiles, Chryslerem a dalšími problémovými automobilkami.
Zdroj: Motor1