Firma Electrogenic dala ikonickému vozidlu Citroën DS elektromotor

Přidat na Seznam.cz

Vozidlo Citroën DS je jednou z legendárních ikon automobilového designu 20. století. Jeho futuristický design se nepodobal ostatním vozům, které se prodávaly v roce 1955, kdy byl představen na pařížském autosalonu. Kromě designu, byl také technologicky inovativní díky svému novému hydropneumatickému systému odpružení. Systém měl nejen samonivelační schopnost, ale řidič mohl také měnit světlou výšku. Byl to také první sériový vůz s moderními kotoučovými brzdami, píše server Piston.

V letech 1955-1975 vyrobil Citroën přibližně 1,5 milionu kusů a mnohé z nich jsou dodnes sběratelskými kousky. Majitelům tohoto klasického modelu, kteří si přejí přeměnit jej na vůz s nulovými emisemi, nyní společnost Electrogenic nabízí přestavbu pohonného ústrojí na plně elektrický typ.

Předpokládá se, že britská společnost je první, která takto profesionálně přestavěla vůz DS. Electrogenic z vozu odstranil původní dvoulitrový benzinový čtyřválec a nahradil jej elektromotorem Hyper9. Ten dosahuje výkonu 120 koní a točivého momentu 235 Nm, což je rozhodně více než původní spalovací motor. Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím stávající manuální převodovky vozu.

Ve stále krásné karoserii sedanu je uložena baterie s kapacitou 48,5 kWh, která při plném nabití nabízí reálný dojezd přibližně 225 km. Při použití nabíječky o výkonu 29 kW trvá dobíjení údajně přibližně dvě hodiny. Velikost baterie i typ nabíječky lze přizpůsobit typu jízdy, pro kterou ji majitel bude používat. Volitelná baterie s názvem range extender poskytuje zákazníkům možnost prodloužit dojezd vozu na více než 320 km.

Jedním z charakteristických rysů modelu DS byl hydropneumatický systém odpružení, který zajišťoval pověstnou plyšovou kvalitu jízdy. Namísto původního hlučného mechanického čerpadla vytvořila společnost Electrogenic tiché elektrické čerpadlo, které zajišťuje kultivovanější jízdu než původní systém.

Karoserie nebyla dotčena, což je zásada, kterou společnost Electrogenic dodržuje, aby při přestavbě klasických vozů na elektrický pohon zachovala krásu původního vozu. Pouze absence výfukového potrubí a decentní nový polep DS EV electronique na zavazadlovém prostoru poskytují vizuální vodítko k tomu, že vůz je poháněn v 21. století.

Zdroj: piston.my

[seznam-ads id="17779"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17898"]