Ferrari 12Cilindri odhaleno jako GT s křičícím V12 o výkonu 819 koní
Nástupce modelu 812 Superfast je nápadnou, technicky vyspělou oslavou největšího motoru Ferrari.
Nový vlajkový vůz GT značky Ferrari, model 12Cilindri, je nejvýkonnějším vozem s čistě spalovacím motorem, který se dosud sériově vyrábí. Model 12Cilindri přebírá štafetu od modelu 812 Superfast, zvyšuje výkon, přebírá nový odvážný stylistický jazyk a zavádí řadu nových důležitých technologií, oznamuje server Autocar.
Motor
Stejně jako u všech vozů Ferrari je to pohonná jednotka, která vždy dominuje, a u Ferrari 12Cilindri tomu není jinak. Samotný motor je další verzí 6,5litrového dvanáctiválce, který se nacházel v předchozím modelu 812. Jeho výkon odpovídá limitované sérii 812 Competizione a dosahuje výkonu 818 k a točivého momentu 678 Nm. Navzdory známým hodnotám Ferrari uvádí, že se jedná o v podstatě zcela nový motor, který byl přepracován tak, aby splňoval zpřísňující se emisní předpisy Euro 6E, píše server AutoExpress.
Na rozdíl od svého konkurenta Lamborghini s motorem uprostřed nemá Ferrari 12Cilindri žádné hybridní ani mild-hybridní prvky. A bez turbodmychadla se liší také od připravovaného modelu Aston Martin Vanquish, přesto se oběma těmto modelům blíží svým specifickým výkonem, 128 kw na litr, což je na přirozeně nasávaný motor ohromující číslo.
Design
Vůz je jasnou evolucí modelu 812, protože má nízkou, pronikavou kapotu, svalnaté boky a siluetu kabiny vzadu – všechny tyto rysy odkazují na jeho velkorysou pohonnou jednotku, ale stylisticky se zcela odlišuje od svého předchůdce.
Vpředu je 12Cilindri zjevně definován ostrým obepínajícím pásem zahrnujícím světlomety. To je poklona legendárnímu modelu Ferrari 365 GTB/4 z roku 1968.
Podvozek
Stejně jako všechny sériové supersporty Ferrari s motorem V12 od modelu 550 Maranello z roku 1996 má Ferrari 12Cilindri motor vpředu uprostřed. Masivní motor je celý uložen za přední nápravou a kompaktní dvoumístná kabina je v podstatě umístěna nad zadní nápravou.
Ferrari také pokračovalo ve zmenšování rozměrů a ubralo dalších 20 mm z rozvoru. Podvozek je z velké části vyroben z hliníku s řadou složitých dutých odlitků, které zvyšují torzní tuhost.
Vzhledem k tomu, že Spider s otevřenou střechou byl zkonstruován společně s kupé, je naprostá většina prvků podvozku společná, s výjimkou nepatrně tužších prahů a okolí čelního skla a nové přepážky umožňující použití mechanismu skládací střechy.
Jedním ze skutečných průlomů modelu 812 Competitzione byl systém nezávislého řízení zadních kol, který byl použit i zde. V tomto případě pracují akční členy řízení nezávisle na sobě, aby buď zvýšily agilitu, nebo stabilizovaly vůz v rychlých zatáčkách.
U auta je známé mírné zvýšení hmotnosti kvůli větším kolům, kapotě a aktivnímu zadnímu aerodynamickému systému znamená, že 12Cilindri váží celkově asi o 35 kg více než 812 Superfast a jeho suchá hmotnost je 1560 kg (1620 kg u modelu Spider).
Zdroje: Autocar, AutoExpress