Elektrický Renault 5: Přes 50 000 předobjednávek, přitom se ještě neprodává

Přidat na Seznam.cz

Ještě se ani nevyrábí, přesto je na něj už přes 50 000 objednávek. Nový, elektrický Renault 5 E-Tech se tak stává instantní klasikou. Není se čemu divit, když je tak krásně podobný tomu starému!

Skupina Renault se zavázala vyrábět elektrický Renault 5 E-Tech a jeho baterie ve Francii od léta 2025. Vozidla a baterie se budou montovat v závodě v Douai, který byl jedním z výrobních závodů původního Renaultu 5.

Neodolatelná kombinace: Nostalgie a moderní elektromobilita

Není překvapením, že příchod elektrické Renault 5 vyvolal velká očekávání. Tento model kombinuje několik lákavých prvků – dostupnost, nostalgický neo-retro design, solidní dojezd až 400 km a praktické rozměry do města. Stává se tak přesně tím, po čem trh touží.

Jak informoval Fabrice Cambolive, generální ředitel společnosti Renault, pro Automotive News Europe, Renault má již nyní seznam 50 000 zájemců čekajících na možnost objednávky. Objednávky budou otevřeny v květnu a první dodávky vozů se očekávají v září nebo říjnu. „Problém není v tom, zda máme zákazníky; výzvou je zajistit plynulý postup a dodávky prvním zákazníkům v říjnu,“ přiznal Cambolive.

Ve Španělsku společnost zavedla systém přednostního přístupu, tzv. R5 R Pass, který za poplatek 150 eur umožňuje zákazníkům vstoupit do přednostní listiny, i když si vozidlo ještě nemohou objednat. Jinak cena samotného auta začíná na cca 25 000 eurech.

Jako bonus společnost Renault nabízí zákazníkům 1/43 model elektrického Renaultu 5, a slibuje, že jejich model bude vyroben prioritně a bude mezi první dodávkami na podzim 2024, pokud bude výroba probíhat podle plánu.

Varianty baterií a strategie prodeje

S dvěma velikostmi baterií – 40 a 52 kWh – společnost očekává, že první prodeje půjdou především na verzi s vyšší kapacitou a dojezdem 400 km, zatímco menší baterie nabízející dojezd až 300 km bude uvedena na trh o několik měsíců později.

S tímto dlouho očekávaným uvedením na trh má značka v plánu přilákat stávající zákazníky modelu Zoe k novému modelu 5, zároveň chce pokračovat ve své strategii zaměřené jak na spalovací motory, tak na elektromobilitu v nadcházejícím desetiletí. Cambolive vysvětlil, že pokud si zákazníci v segmentu B vyberou Renault 5, nebude to konkurent pro Clio. Očekává se, že Renault 5 zaujme stejnou pozici v segmentu B jako Clio u spalovacích motorů.

Zdroj: Aliteq