Elektrický Ford Capri je sedan-SUV s rychlostí sportovního vozu

Přidat na Seznam.cz

Ford po 38 letech obnovil značku Capri a vytvořil elegantní elektrické SUV ve tvaru sedanu s výkonem Focusu ST. Sourozenec Exploreru se nese v duchu svého jmenovce ze 70. let a nabízí dojezd téměř 650 km.

Elektrické Capri, které má daleko ke svému nízkému dvoudveřovému jmenovci ze 70. let, je odvozeno od crossoveru Ford Explorer a v nadcházejících týdnech se začne vyrábět společně s tímto vozem v německém Kolíně nad Rýnem, informuje portál AutoCar.

Slavná minulost v nové verzi

Vracení známých jmen je součástí strategie Fordu, jak využít svou slavnou minulost jako bod odlišení v éře elektromobilů, kdy je obtížnější dosáhnout technické převahy a trh je postaven na hlavu příchodem nespočtu nových elektromobilů z Číny a dalších zemí.

Je zřejmé, že designérský tým se držel svého zadání a vytvořil design, který jemně odkazuje na původní Capri a snaží se přenést jeho sportovního ducha, ale zároveň se zaměřuje na prodej na klíčovém evropském trhu SUV střední třídy s důrazem na prostornost, praktičnost a použitelnost.

Zatímco Explorer má přímočarou siluetu se dvěma skříněmi, která je silně ovlivněna americkým dědictvím Fordu, Capri má uhlazenější tvary ovlivněné aerodynamikou, které mu dávají spíše vzhled sedanu s vysokým podvozkem než plnohodnotného SUV.

Stejně jako Explorer stojí na architektuře MEB koncernu Volkswagen a bude nabízen buď s jedním motorem vzadu o výkonu 282 k, který zvládne zrychlení 0-100 km/h za 6,4 s, nebo se dvěma motory o výkonu 335 k, které umožní zrychlení 0-100 km/h za 5,3 s.

Zpět na začátek

Kromě svažující se linie střechy se Capri od Exploreru dále odlišuje na míru upravenou přední částí s výraznými LED světlomety, které odkazují na model Mk3 Capri, a kontrastní mřížkou kolem dokola, přičemž podobná úprava zadní části dodává vozu prvek retro přitažlivosti.

Kokpit je mnohem více známý z modelu Explorer, s 14,6palcovým centrálním dotykovým displejem, který se posune dozadu a odhalí tajnou odkládací schránku, 17litrovou megakonzolou mezi předními sedadly a sklopnou podlahou zavazadlového prostoru, která uvolní až 527 litrů úložného prostoru.

Sportovní sedadla z jednoho kusu a hranatý volant zase odkazují na výkonnostní parametry vozu.

Ford zatím nezveřejnil ceny modelu Capri, ale očekává se, že po uvedení na trh v příštích měsících se jeho základní cena bude pohybovat kolem 1 400 000 Kč.

Zdroj: AutoCar