Debut nové značky z Číny spoléhá na Polský trh. Koupili byste si auto z Číny?

Přidat na Seznam.cz

V poslední době zažívá trh skutečnou ofenzívu čínských automobilů. Nyní má Maxus premiéru v Polsku. Toto jméno stojí za zapamatování, protože se za ním skrývá zajímavý příběh. Za pozornost stojí i samotná nabídka, jak píše server Biznes.

V posledních měsících se katalog vozů dostupných na polském trhu rozšířil o dvě pozice. První je Skywell ET5, druhý Seres 3. Oba jsou kompaktní crossovery, oba elektrické a oba z Číny. Zdá se, že tyto premiéry jsou součástí širšího trendu, protože v Polsku se objevil další návrh tohoto typu: Maxus Euniq 6.

Může se zdát, že jde o další novinku, na kterou se brzy zapomene, ale toto jméno stojí za zapamatování. Crossover za ním se zdá být kompetentní konstrukcí s několika silnými stránkami. Uvnitř se kromě moderní výbavy (kožené čalounění, 360stupňové kamery, panoramatická střecha, velký 12,3palcový displej) nachází obrovský zavazadlový prostor o objemu až 754 litrů.

Čínský výrobce se samozřejmě rozhodl pro elektrický pohon, i když společnosti z této země k němu zaujímají poněkud odlišnou strategii než evropští konkurenti. Motor nemá příliš vysoký výkon (177 koní, 310 Nm), ale díky tomu má 70 kWh čistá baterie stačit na ujetí až 465 km ve městě nebo 340 km na silnici. Na něm oceníte schopnost poměrně rychlého nabíjení: za optimálních podmínek doplníte energii z 30 na 80 procent za půl hodiny.

Euniq 6 je o něco dražší než nedávné čínské premiéry na polském trhu. Jeho cenovka začíná na 225 tisících zlotých, v přepočtu cca 1,2 milionů Kč, což se však vzhledem k jeho velikosti a výbavě stále zdá být rozumná hodnota. A záruční podmínky, které na baterii dosahují až 8 let nebo 200 tisíc km.

Maxus: jméno, které mělo šanci být spojeno s Polskem

Vysoká kompetence tohoto modelu není zcela náhodná. Jedná se o další produkt čínského automobilového koncernu SAIC, který působí již mnoho desetiletí. Je to skutečný gigant, jehož prostřednictvím vstoupil v 80. letech do Číny Volkswagen a v 90. letech General Motors. Od té doby SAIC spolupracuje s oběma těmito společnostmi. Koncern v současnosti vlastní mimo jiné britskou značku MG a Roewe, dědictví značky Rover.

Od roku 2011 vlastní také značku Maxus. Název začal svou kariéru před několika lety jako modelové označení pro dodávku LDV Maxus. Někteří čtenáři Autocultu si možná vzpomenou na LDV, protože dodávky této značky se v Polsku úspěšně prodávaly a dokonce se zde montovaly – nejprve u společnosti Andoria a poté u Daewoo.

Při práci na jejich nástupci, modelu LDV Maxus, sahaly polské ambice mnohem dále. Na jeho konstrukci se podíleli polští inženýři a v Lublinu se připravovala výrobní linka. Vše bylo na dobré cestě k novému polskému výrobku, duchovnímu nástupci dodávky Lublin. Bohužel v té době společnost Daewoo zkrachovala, a Britové tak museli celý projekt převzít – včetně strojů, které měly vozy v Polsku vyrábět.

Nakonec společnost LDV Maxus převzala společnost SAIC, která ji posunula na zcela novou úroveň. Nabídka dodávkových modelů značky zahrnuje dva elektromobily, a to e-Deliver 3 a e-Deliver 9. První z nich je k dispozici ve dvou délkách a pojme 4,8 až 6,3 m³ zboží, druhý až 11 m³. Dojezd je 340, resp. 360 km.

Co je v nabídce?

V nabídce Maxusu najdeme kromě dvou výše zmíněných a v úvodu popsaného Euniqu 6 ještě jednu, možná nejzajímavější položku. Toto je Euniq MPV, klasický minivan pro sedm cestujících. Když už se zdálo, že vozy tohoto typu jsou odsouzeny k věčnému zapomnění, čínský výrobce si na ně vzpomněl a odvedl solidní práci.

MPV nechybí nic z hlediska výbavy, dokonce i dobře vypadá a elektrický pohon stačí na ujetí až 360 km. To vše je již k dispozici na polském trhu za cenu od 222 900 PLN, v přepočtu za cca 1,2 milionů Kč.

Koupili byste si čínské auto?

Zdroj: biznes.autokult.pl